اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:

دانشجویان پردیس کشاورزی به صورت عملی آموزش می‌بینند

مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: مهارت‌پروری در این دانشگاه در اولویت قرار دارد و دانشجویان با هدف بهره‌وری بیشتر، به صورت عملی آموزش می‌بینند.

دانشجویان پردیس کشاورزی به صورت عملی آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، حسن علیزاده افزود: برای افزایش بهره‌وری و تولید زراعی طی برنامه‌ای که برای اولین‌بار در این پردیس به اجرا در می‌آید، مهندسان کشاورزی به‌گونه‌ای آموزش می‌بینند که با اعتماد به نفس کامل، وارد عرصه تولید و اجرا شوند.

وی تاکید کرد: با وجود غنی بودن جنبه‌های نظری آموزش عالی کشاورزی در ایران، دانش‌آموختگان دانشکده‌های کشاورزی هیچ‌گاه تسلط عملی کامل و همه‌جانبه‌ای در شیوه‌های کاربرد علم و فناوری در مزرعه و در عرصه تولید را نداشته‌اند.

علیزاده ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، زمینه و بستر مناسبی فراهم شده تا دانشجویان رشته‌های کشاورزی بتوانند هرگونه روش «آزمایش و خطا» و یا ریسک‌پذیری را تجربه کنند.

مدیر گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: بر همین اساس، این موضوع از طریق گردهمایی رؤسای دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور به کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی منعکس شده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مجلس، موضوع در قالب بند 23 قانون افزایش بهره‌وری برای مدت حداقل 6 ماه از دوره تحصیل کارشناسی شکل قانونی گرفت و با تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی برنامه‌ریزی وزرات علوم تحقیقات و فناوری و با همکاری کمیته کشاورزی این شورا و اجرای بند قانونی یاد شده، دو درس چهار واحدی با عنوان «کارورزی» به این موضوع اختصاص یافت که در برنامه آموزشی دوره کارشناسی به طور رسمی به عنوان شرط فراغت از تحصیل قرار گرفت.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، بخشی از زمین‌های مزرعه پژوهشی، تولیدی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج، براساس قرارداد و با شرایط و دوره زمانی مشخص در اختیار دانشجویان هر دوره قرار می‌گیرد تا دانشجویان بتوانند مراحل مختلف اجرای یک دوره کامل زراعی را تجربه کنند.

وی گفت: بنابراین دانشجویان نتیجه تلاش عملی، تخصصی خود را از یک‌سو در قالب نمره درس استاد و از سوی دیگر از طریق به دست آوردن بخشی از درآمد خالص حاصل از تولید دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/2302/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول