اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان خبر داد

نظارت کار‌شناسان غیر کشاورزی بر طرح‌های کشاورزی در خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان گفت: 138 کار‌شناس را با همکاری بانک کشاورزی آموزش دادیم اما متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌شود و اکثراً کار‌شناسان غیر کشاورزی طرح‌ها را تایید می‌کنند.

نظارت کار‌شناسان غیر کشاورزی بر طرح‌های کشاورزی در خوزستان

فتح‌الله ابوعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان دارای 11 هزار و 762 عضو است که 48 درصد آن خانم‌ و 52 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: دو سوم اعضای سازمان در رشته‌های زراعت، آبیاری، محیط زیست و دامپروری هستند و یک سوم اعضا در 16 رشته دیگر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح‌های توسعه کشاورزی تعداد زیادی فارغ‌التحصیلان بیکار مشغول به کار می‌شوند تصریح کرد: در خرداد ماه سال جاری یک هزار و 280 نفر از اعضای جویای کار رشته‌های کشاورزی کاهش یافته است.

به گفته وی اعضای جویای کار در بخش کشاورزی بیشتر خانم‌ها هستند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان رتبه نخست را در آموزش و پژوهش در کشور به دست آورد و به یک الگو برای هشت استان در کشور تبدیل شد.

ابوعلی از واگذاری 83 مجتمع دامپروری در کل شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در مجتمع شیلاتی شهید احمدیان و آزادگان 348 مجتمع واگذار شده است که زیر ساخت‌های آن‌ها را دولت فراهم کرده و در قالب تعاونی‌ها به افراد واگذار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در هرکدام از این تعاونی‌ها حداقل یک کار‌شناس شیلات وجود دارد.

وی با بیان اینکه آب و خاک مهم‌ترین گزینه‌ها در تولید کشاورزی هستند عنوان کرد: خوزستان از نظر آب و خاک مشکلی ندارد، یکی دیگر از گزینه‌های تولید کشاورزی نهادهای تولید و نیروی انسانی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان با بیان اینکه نهادهای کشاورزی شامل ماشین آلات و کود است توضیح داد: مدیریت نهادهای تولید یک ضعف اساسی است، که برطرف شدن این ضعف در افزایش تولید بسیار تاثیرگذار است.

وی مشکلات اعطای تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی را اینگونه بیان کرد: طرح نویسی، تائید طرح‌ها و نظارت بر اعطای تسهیلات، مشکلاتی هستند که در بانک‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح نویسی به شرکت‌هایی واگذار شده است که در خوزستان وجود ندارد.

ابوعلی با اشاره به اینکه نظارت کافی و فنی بر تسهیلات واگذار شده طرح‌های توسعه کشاورزی وجود ندارد اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده 138 کار‌شناس را با همکاری بانک کشاورزی آموزش داده‌ایم که متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌شود و اکثراً کار‌شناسان غیر کشاورزی طرح‌ها را تائید می‌کنند که این یک ضعف بزرگ است.

انتهای پیام/72011/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول