اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهربابک عنوان کرد

پرداخت 13 میلیارد تومان اعتبار توسعه کشاورزی به شهربابک

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: طی سال گذشته‌ بیش از 13 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات در بخش‌های مختلف به کشاورزان شهرستان شهربابک پرداخت شده است.

پرداخت 13 میلیارد تومان اعتبار توسعه کشاورزی به شهربابک

غلامرضا کافی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: ‌فعالیت پرورش طیور تحولی عظیم در زمینه تولید مرغ گوشتی در شهربابک صورت داده که اشتغالزایی، افزایش تولید و کاهش قیمت مرغ در شهرستان از مهم‌ترین مزایای این طرح‌ها است.

وی ابراز داشت: در این ‌راستا پیگیری‌های فراوانی برای احداث کشتارگاه مرغ گوشتی صورت گرفته‌ و در حال حاضر سرمایه‌گذار احداث این کشتارگاه نیز جذب شده‌ و امیدواریم این مهم نیز در شهربابک طی سال‌های آینده به سرانجام برسد.

کافی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مدیریت جهاد کشاورزی در سال گذشته انجام داد، ارائه‌ بیش از 13 میلیارد تومان وام در بخش‌های مختلف به کشاورزان بوده‌ که در این زمینه جزو برترین رتبه‌های استان بوده‌ایم. 

وی تصریح کرد: این تسهیلات در زمینه‌های انتقال آب، اصلاح باغ‌ها، پرورش دام، پرورش طیور، احداث گلخانه، زنبورداری، کاشت گیاهان دارویی، تجهیز داروخانه‌های دامپزشکی و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی به بیش ا‌ز 600 نفر از متقاضیان واگذار شده‌ که قطعا در رشد و پیشرفت این صنایع تاثیر چشمگیری دارد. 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک در زمینه آفت‌های میوه گفت:‌ با توجه به بیشتر بودن رطوبت نسبت به سال‌های گذشته خسارات در این زمینه بیشتر‌ قابل مشاهده است، اما تشکیل کلاس‌های توجیهی برای کشاورزان و توزیع سموم رایگان بین کشاورزان برای مبارزه با این بیماری از مهم‌ترین اقدامات ما در این زمینه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: محصول بِه جزو سبد کالاهای بیمه‌ای نبوده است، اما به شدت در حال پیگیری هستیم که این محصول جزو کالاهای بیمه‌ای قرار گیرد تا در صورت بروز خسارات احتمالی کشاورزان ‌کمتر متضرر شوند. 

انتهای پیام/80023/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول