اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز درگذشت بزرگ خیر ایران

مدرسه پنج کلاسه استثنایی باغچه‌بان در اردبیل کلنگ‌زنی شد

همزمان با سومین سالگرد درگذشت مرحوم حسنعلی علیپور بزرگ خیر مدرسه‌ساز کشور، کلنگ احداث یک مدرسه پنج کلاسه استثنایی باغچه‌بان در اردبیل به زمین زده شد.

مدرسه پنج کلاسه استثنایی باغچه‌بان در اردبیل کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، کلنگ احداث مدرسه پنج کلاسه استثنایی باغچه‌بان اردبیل به همت خیر نام آشنا غلامحسین مجتهدی به زمین زده شد تا این خیر نام آشنای کشور مدرسه خود را با سرمایه‌گذاری 105 میلیون تومان احداث کند.

به گفته این خیر اولین مدرسه خیریه او در دامنه سبلان و در روستای جوماران احداث شده بود که بسیار علاقمند بودند 14 مدرسه به عشق 14 معصوم بسازند.

غلامحسین مجتهدی تصریح کرد: ‌با همراهی و همکاری دوستان به ویژه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان بسیار راغب شدم تا یک مدرسه مناسب برای کودکان استثنایی در اردبیل احداث کنم که امیدوارم این حرکت مورد قبول و پذیرش قرار گیرد.

در این مراسم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل خاطر نشان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز یک نهاد غیردولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی و بهسازی مدارس سعی می‌کند آموزش و پرورش را در این حرکت یاری کند.

جواد قرآن‌نویس اضافه کرد: این مجمع به عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور است که تاکنون هزاران مدرسه در شهرها و مناطق روستایی احداث کرده است.

وی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل از سال 78 فعالیتش را آغاز کرده و هم اکنون با داشتن 550 نفر عضو فعال در داخل و خارج از کشور تاکنون موفق شدیم 14 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را برگزار کنیم.

قرآن‌نویس یادآور شد: در این مدت موفق شدیم ساخت 372 باب مدرسه را متقبل شویم که این مدارس در قالب یک‌هزار و 379 باب کلاس درس احداث شده که مجمع 20 مدرسه را نیز در دست احداث دارد.

این مسئول گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان علاوه بر ساخت مدرسه در ساخت نمازخانه، کتابخانه،‌ آزمایشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای فعال بوده و توانسته‌اند آثار ماندگاری را از خود به یادگار بگذارند.

وی یاد و نام مرحوم علیپور بزرگ خیر نامدار کشورمان را گرامی داشت و افزود: مرحوم علیپور با تعهد ساخت 72 مدرسه به عشق 72 شهید فرهنگ اصیلی را از خود به یادگار گذاشت که در تاریخ بشریت و جامعه انسانی برای همیشه چون نگینی تابان نام و یاد او می‌درخشد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در پایان تصریح کرد: ‌امروز شخصیت‌هایی همچون مالک جعفرزاده راه علیپور را ادامه می‌دهند و با تعهد ساخت 84 مدرسه به یاد اسرای کربلا نام این چهره نام آشنا را گرامی داشتند.

علیپور الگویی برای تمام خیرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این مراسم در سخنانی گفت: نام حسنعلی علیپور در آسمان خیرین کشور می‌درخشد و همواره در ذهن و دل ملت ایران و جهان باقی می‌ماند.

یاور وحدتی‌پور افزود: خیرین به عنوان معماران آسمانی حق بزرگی بر گردن ما دارند و در دنیای مادی انسان‌های فرشته صفتی هستند که به آثار رشد دانش در جامعه و کسب آگاهی و مهارت افتخار کرده و به خود می‌بالند.

در این مراسم و با هدف گرامیداشت نام و یاد شادروان حسنعلی علیپور بزرگ خیر ایثارگر کشور حاضران در سر مزار این چهره نام آشنا حضور یافته و با قرائت فاتحه و صلوات نام و یادش را پاس داشتند.

انتهای پیام/62003/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول