اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت‌نام هزار نفر در طرح تربیت حافظ قرآن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون یک هزار نفر در طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در این استان ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام هزار نفر در طرح تربیت حافظ قرآن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم است در سطح کشور است.

وی افزود: سال گذشته طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان سال 90 آغاز شد که یک‌میلیون نفر از این تعداد، تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور است.

طباطبایی با بیان اینکه این طرح در طول چهار سال اجرا می‎شود، گفت: رمضان امسال دومین سال اجرای این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته در قالب این طرح بیش از سه هزار نفر در استان در کلاس‌های ویژه تربیت حافظان قرآن کریم ثبت‌نام کردند که در پایان ضمن اخذ آزمون شفاهی و کتبی، گواهی حفظ قرآن برای شرکت‌کنندگان آزمونهای مربوطه صادر شد.

طباطبایی با اشاره به گروه‌های سنی تحت تعلیم در اجرای این طرح، گفت: گروه سنی هفت تا 12 سال جزء سی‌ام قرآن، گروه سنی 13 تا 18 سال جزء سی‌ام و جزء اول و گروه سنی بالای 19 سال جزء اول، دوم و جزء سی‌ام را در این طرح حفظ می‌کنند.

وی همچنین به تعداد قاریان سهمیه اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: استان 3 هزار و 400 سهمیه دارد که تاکنون یک هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

طباطبایی، مأنوس کردن جوانان با قرآن کریم را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: اگر جوانان شهد شیرین و حلاوت قرآن را بچشند به دنبال روش‌های دیگر برای پر کردن اوقات فراغت نمی‎روند و در جامعه‌ای که جوانانش قرآنی باشد هیچ ناهنجاری دیده نمی‏شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، مرحله نخست این طرح را حفظ و قرائت قرآن اعلام کرد و گفت: در مراحل بعدی مفاهیم، تفسیر قرآن نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول