اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون زنان بازرگان ایران:

کانون زنان بازرگان بازوی خوبی برای دولت جدید است/سهم کم بانوان از مسئولیت‌ها

رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان ایران گفت: کانون زنان بازرگان ایران می‌تواند‌ بازوی حرکتی برای دولت جدید باشد به شرط اینکه حضور و فعالیت بانوان پررنگ‌تر شود.

کانون زنان بازرگان بازوی خوبی برای دولت جدید است/سهم کم بانوان از مسئولیت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، زهرا اخوان‌صدر صبح امروز در جلسه انتخابات کانون زنان بازرگان استان کرمان اظهار داشت: حضور بانوان کرمانی در انتخابات کانون زنان بازرگان بیانگر انگیزه آنها برای برداشتن گام‌های مؤثر در حوزه زنان است.

تصمیم‌گیری مسائل خانم‌ها از دید مردانه

وی با بیان اینکه میل به کار گروهی باید بیشتر شود، افزود: بانوان ایرانی در تمام عرصه‌ها حضور و مشارکت دارند، اما ضعفی که در کشور وجود دارد این است که با تمام تعریف‌ و تمجید از خانم‌ها، اما حضور این قشر در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی محدود است.

رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان ایران با اشاره به نشست اعضای این کانون با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی روزهای گذشته عنوان کرد: انتقادات ما در حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی این بود که چرا در زمان حماسه‌سازی و حماسه‌آفرینی زنان در خط اول قرار دارند، اما در هنگام توزیع مسئولیت‌ها بانوان کنار زده می‌شوند.

اخوان‌صدر بیان داشت: به نظر می‌رسد که همت زنان برای قبول مسئولیت‌ها کمتر از مردان است و ما زیاد وقت نمی‌گذاریم و نمی‌خواهیم وارد عرصه‌های مدیریتی شویم و عقب‌نشینی ما موجب می‌شود که مسائل خانم‌ها از دید مردانه تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار ابراز داشت:‌ تشکیل تشکل‌های خصوصی در این قانون مورد توجه قرار گرفته است و این امر می‌تواند برای بررسی مشکلات و ارائه راهکارها مؤثر باشد.

این فعال بخش خصوصی از راه‌اندازی کانون زنان بازرگان ایران در سال گذشته خبر داد و افزود: این کانون تشکیل شد تا به مسائل زنان بپردازد و برای توانمندسازی زنان حرکت کند.

اخوان‌صدر با بیان اینکه کانون زنان بازرگان ایران با هدف ایجاد همگرایی بین بانوان و ارائه راهکارهای مناسب راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به ظرفیت زنان در عرصه‌های مختلف امیدواریم خروجی خوبی از تشکیل این کانون داشته باشیم.

مشکلات زنان بازرگان به صورت تخصصی بررسی می‌شود

وی اذعان داشت: با توجه به ظلم و فشاری که نسبت به زنان و کودکان در جهان وجود دارد، تشکل‌هایی با هدف پرداختن به مشکلات و معضلات این قشرها تشکیل می‌شود.

اخوان‌صدر تصریح کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که یکی از برنامه‌های این دولت بها دادن به تشکل‌های بخش خصوصی است، به سمت اقتصادی شکوفا حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کانون زنان بازرگان ایران می‌تواند،‌ بازوی حرکتی برای دولت جدید باشد به شرط اینکه حضور و فعالیت بانوان پررنگ‌تر شود.

رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان ایران ابراز داشت: تشکل‌های استانی کانون زنان بازرگان ایران با هدف انجام تصمیم‌گیری‌های تخصصی‌تر و بهتر و بررسی مشکلات زنان بازرگان و ارتباط با این قشر راه‌اندازی می‌شوند.

اعزام زنان بازرگان ایرانی به دیگر کشورها

اخوان‌صدر از ثبت رسمی کانون زنان بازرگان ایران خبر داد و اظهار کرد: سند چشم‌انداز و استراتژی این کانون تدوین شده است و ما اهداف خود را بر اساس این سند تبیین کرده‌ایم.

وی بیان داشت: اعضای کانون زنان بازرگان ایران با زنان فراکسیون مجلس و مسئول دفتر ریاست جمهوری در امور زنان دیدار و گفت‌و‌گو داشته‌اند.

اخوان‌صدر با بیان اینکه کانون زنان بازرگان ایران از اولویت‌های ما است، خاطر نشان کرد: بنا داریم که هیئت‌هایی را در کانون مذکور بر حسب شناسایی بازارهای هدف به سایر کشورها اعزام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث اصلی کانون زنان بازرگان ایران بر فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی است از اعضای کانون‌ها خواست تا از حواشی پرهیز کنند.

انتهای پیام/80019/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول