اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله غروی در گفت‌‌وگو با فارس:

وزرای دولت دور از جناح‌گرایی انتخاب شوند/ رئیس‌جمهور جدید خط قرمز ایجاد نکند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ایجاد خط قرمز از سوی رئیس جمهور کار صحیحی نیست، گفت: وزرای دولت منتخب به دور از باندبازی و جناح‌گرایی انتخاب شوند.

وزرای دولت دور از جناح‌گرایی انتخاب شوند/ رئیس‌جمهور جدید خط قرمز ایجاد نکند

آیت‌الله سید محمد غروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه کابینه دولت منتخب باید از افرادی تشکیل شود که در مرحله اول تقوا و تدین داشته باشند اظهار کرد: از ویژگی‌های دیگر اعضای کابینه دولت جدید پایبندی به نظام و اصول قانون اساسی کشور باشد. 

وی با تاکید بر اینکه تخصص، کاردانی و مدیریت در زمینه فعالیت وزرا بسیار مهم است تصریح کرد: وزرای کابینه باید مشکلات مردم را درک کنند و خود را متفاوت از آنها ندانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اعضای کابینه دولت منتخب باید از تمام منابع انسانی کشور استفاده کنند اضافه کرد: وزرا باید این توانایی را داشته باشند که با بسیج تمام نیروهای انسانی، کشور را به سوی پیشرفت هدایت کنند.

غروی با تاکید بر اینکه وزرای دولت منتخب به دور از باندبازی و جناح‌گرایی انتخاب شوند تصریح کرد: وزرای انتخاب شده نباید پس از رای اعتماد،‌‌ از نیروهای هم‌جناحی در مجموعه مدیریتی خود استفاده کنند که در شان و شخصیت مردم نباشند.

*رئیس جمهور به وزرا آزادی عمل بدهد

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم از تمام ظرفیت کشور در دولت آینده استفاده شود، اضافه کرد: برکنار کردن تمام مدیرکل‌ها در استان‌ها و شهرها برای انتخاب هم جناحی خود کار صحیحی نیست و برای نظام نیز هزینه دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید کابینه جدید برای برطرف کردن مشکلات مردم تلاش کنند تصریح کرد: رئیس جمهور نیز باید آزادی عمل در حیطه وظایف وزیران را به آن‌ها بدهد و در هر مسئله درون سازمانی دخالت نکند.

*ایجاد خط قرمز توسط رئیس جمهور صحیح نیست

غروی با اشاره به اینکه ایجاد خط قرمز از سوی رئیس جمهور کار صحیحی نیست اضافه کرد: خط قرمزها امری مربوط به نظام و برخی مسئولیت‌ها است.

وی تصریح کرد: رویکرد حل مشکلات مربوط به کشور بر حسب تدبیر و حکمت باید باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از اینکه در دوره‌های گذشته ریاست جمهوری از ظرفیت کاندیداهای راه نیافته به سمت رئیس جمهوری استفاده‌ای نشد، اظهار کرد: متاسفانه در این دولت‌ها پس از تشکیل کابینه، کاندیداهای دیگر برای دولت به عنوان رقیب مطرح شدند.

غروی با تاکید بر اینکه سدهای غرور باید شکسته شود اضافه کرد: دولت منتخب از کاندیداهایی که ظرفیت‌های خوبی برای خدمت دارند به عنوان وزیر و معاون استفاده کند.

وی تصریح کرد: هنگامی که از کاندیداهای بازنده ریاست جمهوری استفاده شود به این معنی است که سبد رای مردمی آنها نیز به دولت منتخب اضافه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کاندیداهای راه نیافته به سمت ریاست جمهوری نباید خود را رقیب دولت بدانند، اضافه کرد: هنگامی که رئیس جمهور منتخب دولت خود را تشکیل می‌دهد وظیفه تمام گروه‌ها و مردم است که از وی حمایت کنند.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول