اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان در قم

همایش بانوان خیراندیش برگزار شد

همایش بانوان خیراندیش در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

همایش بانوان خیراندیش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش بانوان خیراندیش در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور زارعی کوشا فرماندار قم، جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بانوان عضو این مجموعه در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، اکبر رشیدی مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم در سخنانی یکی از اهداف تشکیل تشکل بانوان را وجود جامعه هدف خانواری که سرپرستی آن‌ها را زنان برعهده دارند برشمرد و اضافه کرد: بیش از 50 درصد جامعه جمعیتی کشور و استان متشکل از بانوان هستند.

مدیرکل کمیته امداد شهرستان قم با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح جامعه از سوی بانوان برای رسیدگی به نیازمندان صورت می‌گیرد تصریح کرد: از آن جایی که این فعالیت‌ها به طور انفرادی صورت می‌گرفت و تاثیرگذاری آن در جامعه کاسته می‌شد به همین دلیل تشکل بانوان خیراندیش شکل گرفت.

رشیدی با اشاره به اینکه تشکل بانوان خیراندیش توسط کمیته امداد ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: بانوان این تشکل به عنوان بازوان امداد در محل اشتغال، منزل و محل به عنوان همکاران افتخاری، امداد محله‌ها را سازماندهی و حوزه بانوان را مدیریت می‌کنند.

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه باید کار خیر را به عنوان گفتمان عمومی در جامعه انقلاب اسلامی ایران ترویج کرد، اظهار کرد: امروز به برکت تشکیل کمیته امداد خمینی(ره) شاهد فعالیت خیرین در بخش‌های مختلف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خیرین در برخی بخش‌ها دست دولت و نظام را گرفته‌اند و اقدامات عظیمی را به سرانجام رساندند، تصریح کرد: تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) سند افتخار نظام است.

فرماندار قم با اشاره به اینکه نهادهای انقلابی بر اساس گفتمان انقلاب پایه‌گذاری شدند، اضافه کرد: هنگامی که این اهداف با نگاه اصولی دولت پیوند برقرار کرد، توفیقات بسیار خوبی برای نظام و مردم کسب شد.

زارعی کوشا حاصل پیوند دولت و نهادهای انقلابی را احداث مسکن برای محرومین، ایجاد اشتغال و یاری رساندن به نیازمندان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز در قم و سطح کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

سخنران پایانی این همایش عبدالله جلالی مدیرکل کمیته امداد استان قم بود؛ وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی در جامعه باید به عنوان یک اصل مطرح شود، تصریح کرد: اگر هرکدام از اعضای جامعه نسبت به نزدیکان خود احساس وظیفه‌ای کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای کمک به نیازمندان است اضافه کرد: با کارشناسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم اگر سبد غذایی توسط مردم تهیه شود، مطلوب‌تر است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تاکید بر اینکه اگر مردم اقوام و همسایه نیازمند دارند به طور مستقل این کار را انجام دهند، تصریح کرد: مردم اگر خانوارهای نیازمند را نمی‌شناسند می‌توانند با ارائه کمک‌های مالی ما را برای تامین سبد غذایی 20 هزار خانوار یاری دهند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین برنج این سبد خانوار تاکنون 400 میلیون تومان پیش خرید صورت گرفته است، اضافه کرد: ان‌شاءالله به پشتوانه مردم هفته اول ماه مبارک رمضان 10 هزار سبد غذایی در استان توزیع خواهد شد.

شعرخوانی توسط علوی از شعرای نامی انقلاب و پخش کلیپ‌هایی در مورد کمک به نیازمندان بخش‌‌های دیگری از همایش بانوان خیراندیش بود.

اقلام نمونه سبد غذایی برای 20 هزار خانوار نیازمند زیر پوشش کمیته امداد خمینی(ره) در بخشی از این همایش در معرض دید عموم قرار گذاشته شده بود.

همچنین یکی از مهم‌ترین بخش‌های این همایش متقبل شدن افراد و حاضران جلسه در تامین و تهیه سبد غذایی نیازمندان برای ماه مبارک رمضان بود که با استقبال خوبی مواجه شد.     

انتهای پیام/78008/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول