اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از کمبود امکانات ورزشی بانوان آبادان گزارش می‌دهد

بانوان فوتبالی آبادانی در حسرت یک زمین ورزشی

معضلی که اکنون دامن‌گیر بانوان فوتبالی آبادانی شده است، عدم وجود حتی یک زمین فوتبال برای علاقه‌مندان این رشته ورزشی است.

بانوان فوتبالی آبادانی در حسرت یک زمین ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بانوان علاقه‌مند فوتبال در آبادان همچنان در حسرت داشتن یک زمین فوتبال هستند که متاسفانه پس از گذشت سال‌ها نه تنها مشکلات آن‌ها برطرف نشده بلکه کم کم به دست فراموشی سپرده می‌شود.

بانوان که نقش اساسی جامعه و تربیت نسل آینده را بر عهده دارند اکنون سالم‌ترین تفریحشان یعنی ورزش به حمایتی جدی نیاز دارد.

همه می‌دانیم اینکه زنان هم می‌توانند مانند مردان در رشته ورزشی مورد علاقه‌شان فعالیت داشته باشند شعاری بیش نیست! چرا که در مقابل هزینه‌های ورزش آقایان که سر به فلک می‌کشد، بانوان از عدم وجود یک سالن یا زمین برای ورزش رنج می‌برند.

گفتن این کم و کاستی‌ها مطلب جدیدی نیست؛ همیشه این مشکلات و کمبودها در ورزش بانوان احساس شده است و اگر پیگیری مستمری نباشد این مشکلات تا آینده‌ای نامعلوم ادامه می‌یابد.

در این زمینه مشکلات بانوان یکی دو تا نیست و رسیدگی به تمام آن‌ها هزینه زیادی را می‌طلبد که این امر کار مسئولان را دشوارتر کرده است و تا زمانی که فکری به حال بودجه‌ای که به این امر اختصاص می‌یابد نشود اینگونه اتفاقات تعجبی ندارد!

معضلی که اکنون دامن‌گیر بانوان فوتبالیست آبادانی شده است، عدم وجود حتی یک زمین فوتبال برای علاقه‌مندان است.

متاسفانه حدود سه سال است که این بانوان پرشور و با استعداد موفق به تمرین نشده‌اند و چیزی که در اینجا موجب دلسردی‌شان می‌شود این است که به جای حل مشکلات آن‌ها را به فراموشی می‌سپارند.

حال بانوان فقط باید انتظار بکشند... واژه‌ای که دیگر معنایی ندارد و فقط می‌تواند استعداد جوانان را به خاموشی ببرد.

در این راستا به گفت‌وگو با برخی علاقه‌مندان و مسئولان فوتبال شهرستان پرداخته‌‌ایم که در زیر می‌خوانیم.

*انگیزه‌ای برای دنبال کردن این رشته ندارم

خدیجه یکی از علاقه‌مندان رشته فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: چندین سال است منتظرم که بتوانم در این رشته فعالیت داشته باشم، این زمان به قدری طولانی شده است که دیگر ذوق و انگیزه‌ای برای دنبال کردن رشته ورزشی مورد علاقه‌ام ندارم.

وی افزود: جای تعجب است آبادان با این همه بانوی علاقه‌مند به فوتبال، حتی یک زمین فوتبال هم ندارد.

*مسئولان جدی‌تر به فوتبال بانوان نگاه کنند

این شهروند آبادانی تصریح کرد: با این همه شور و شوق در بانوان علاقه‌مند به ورزش چگونه می‌شود که امکان فعالیت در این رشته وجود نداشته باشد.

این فوتبالیست آبادانی در پایان عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهم که زمینی را برای تمرین در اختیار ما قرار دهند و جدی‌تر به این رشته ورزشی در آبادان نگاه کنند.

*پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است

رئیس هیئت فوتبال آبادان نیز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان اظهار کرد: با وجود اهمیت این موضوع به شدت پیگیر آن هستیم و تمام کاری که از دستم برمی‌آید را برای اختصاص یک زمین فوتبال به بانوان انجام می‌دهم.

مظفر شاملی افزود: از سال گذشته تاکنون رایزنی‌های زیادی با باشگاه صنعت نفت برای دریافت زمین انجام داده‌ایم اما متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان باشگاه صنعت نفت همکاری بیشتری در این زمینه انجام دهند قطعا می‌توانیم زمینی را در اختیار بانوان قرار دهیم.

*اگر زمینی در اختیارمان باشد به بانوان تقدیم می‌کنیم

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر دو زمین تختی و پیروز را در اختیار داریم که هیچ کدام شرایط لازم برای تمرین بانوان را ندارند.

ناصر گودرزی تصریح کرد: اگر زمینی داشته باشیم حتما به بانوان علاقه‌مند فوتبال تقدیم خواهیم کرد.

وی اشاره کرد: صحبتی در خصوص زمین فوتبال بانوان با من نشده است و حمایت لازم را باید مسئولان پالایشگاه که زمین‌های نفت در دستشان است، صورت دهند.

گرچه با اعتبار ناچیزی که به این بخش تعلق می‌گیرد نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت پس تنها تقاضایی که می‌توان از مسئولان داشت تجدیدنظری در مورد نحوه صرف هزینه‌هاست.

امیدواریم با حمایت بیشتر از جوانان در عرصه ورزش اجازه ندهیم که علاقه و استعداد جوانان رو به خاموشی برود چرا که آنان سرمایه آینده این مرز و بوم هستند.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول