اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

واگذاری 170 قطعه مجتمع تولیدات کشاورزی به بانوان استان زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از واگذاری 170 قطعه مجتمع تولیدات کشاورزی به بانوان استان زنجان خبر داد.

واگذاری 170 قطعه مجتمع تولیدات کشاورزی به بانوان استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رضا نهاوندی‌پور شامگاه یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی نخستین مجتمع تولیدات کشاورزی بانوان استان زنجان، اظهار کرد: مجتمع تولیدات کشاورزی بانوان استان زنجان هفتمین مجتمع تولیدی استان زنجان است که کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع به صورت گلخانه‌ای به متقاضیان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: محدودیتی برای واگذاری گلخانه‌های این مجتمع به فارغ‌التحصیلان و غیر فارغ‌التحصیلان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه این مجتمع نزدیکترین و دسترس‌ترین مجتمع برای بانوان است، خاطرنشان کرد: این مجتمع در 32 هکتار به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع در قطعات یک‌هزار تا دو هزار و 500 متر مربع واگذار می‌شود، تصریح کرد: این مجتمع در 170 قطعه پیش‌بینی شده است.

نهاوندی‌پور با اشاره به ایجاد اشتغال برای دو نفر به ازای هر قطعه افزود: در مجموع پیش‌بینی می‌شود حداقل برای 340 نفر زمینه اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این مجتمع از نظر تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: هزینه راه‌اندازی این مجتمع سه میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در صورت اختصاص 500 میلیون تومان در سال‌جاری به این مجتمع تا پایان سال قطعات واگذار می‌شود، افزود: امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری این مجتمع را 420 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مجتمع به کشت انواع محصولات گلخانه‌ای، سبزی، صیفی و گل و گیاهان مختلف اختصاص می‌یابد.

نهاوندی‌پور تولید نشاء را از دیگر کاربردهای این پروژه عنوان کرد و افزود: قطعات یک‌هزار هکتاری نیز برای تولید قارچ خوراکی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای دو منظوره از دیگر اهداف این مجتمع است، تصریح کرد: پرورش قارچ خوارکی و پرورش نوقان در این قطعات کاربرد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در طول سال دو بار می‌توان پرورش نوقان را در این مجتمع انجام داد، افزود: 200 اصله درخت توت برای این منظور لازم است.

وی میزان درآمد مالی این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به ازای هر جعبه تولید نوقان، یک میلیون تومان درآمدزایی صورت می‌گیرد.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه پرورش قارچ و نوقان از کارهای مطلوب برای بانوان محسوب می‌شود، گفت: بانوان در این مجتمع فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مساحت گلخانه‌های استان تا ابتدای سال 91 در استان زنجان 17 هکتار بود، افزود: در سال 91، 42 هکتار مساحت گلخانه‌های استان افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های زیرساخت و زمین در شهرک‌های صنعتی از متقاضیان اخذ می‌شود، افزود: این اراضی به صورت اجاره بلندمدت بوده و در سال، 200 هزار تومان اجاره اخذ می‌شود.

انتهای پیام/73003/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول