اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خبر داد

تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات بازارچه بانوان آذربایجان غربی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: کمیته‌ای برای حل مشکلات فعلی بازارچه بانوان آذربایجان غربی تشکیل شده است تا در طول جلساتی راهکارهای موجود ارائه و بررسی شود.

تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات بازارچه بانوان آذربایجان غربی

مریم دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به انجام فعالیت‌های ابتکاری ذیل برنامه فعالیت اقتصادی بانوان توسط اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی، اظهار داشت: برای حل مشکلات فعلی بازارچه بانوان آذربایجان غربی کمیته‌ای در مرکز استان تشکیل داده‌ایم.

وی به اهمیت توجه به بحث اقتصاد زنان سرپرست خانوار و یا بانوان بدسرپرست پرداخت و گفت: در این زمینه فعالیت‌های ابتکاری توسط اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی صورت گرفته است.

دهقانی در این ارتباط به ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان و نیز پارک بانوان اشاره کرد و افزود: همه ساله در کانون‌های بانوان نمایشگاه‌هایی برای عرضه تولیدات و محصولات این بانوان برپا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از جمله کارهای خوب و شایسته‌ای که در کارگروه زنان و خانواده استان در سال‌های گذشته به تصویب رسیده، تصویب ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان است که این ایده، به نوبه خود  تفکری خوب و مبتکرانه بوده است.

دهقانی هدف از ایجاد بازارچه خوداشتغالی بانوان را، فراهم کردن فضای مناسب و امن برای بانوان بدسرپرست یا خودسرپرست و در حالت کلی بانوان کم‌بضاعت عنوان کرد و اظهار داشت: با این اقدام سعی داریم فضایی برای بانوان مهیا کنیم تا بتوانند با طیب خاطر بیشتری تولیدات خود را در این بازارچه‌ها به مردم عرضه کنند و به این ترتیب چرخه اقتصاد خانواده خود را بچرخانند.

وی ضمن اظهار تاسف از نتایج فعلی این بازارچه‌ها، افزود: به دلیل عدم پیش‌بینی مسائل پیش‌روی این بازارچه‌ها در سال‌های گذشته، که همکاری دستگاه‌های اجرایی متعددی را می‌طلبید، آنچه که در کارگروه مدنظر اعضا بود، اکنون محقق نشده و در حقیقت می‌توان گفت بازارچه بانوان استان اکنون نیمه‌فعال است.

دهقانی به قرار گرفتن این بازارچه در فضای نامناسب اشاره کرد و ادامه داد: محل چینش کانکس‌های این بازارچه در نقطه کوری از شهر (جنب دنیای بازی در خیابان ساحلی ارومیه) صورت گرفته است در حالی که این بازارچه باید در محلی که مسیر رفت و آمد مشتریان توانمندتری بود قرار می‌گرفت تا امکان جذب مشتری بیشتری نیز فراهم می‌شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این بازارچه‌ها که تا چند وقت پیش نیز وجود داشت، مشکل تامین برق مصرفی کانکس‌های مستقر در بازارچه بود، بانوانی که نیاز ضروری به برق اختصاصی برای عرضه محصولات خود داشتند با مشکل مواجه می‌کرد.

دهقانی از تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات این بازارچه‌ها خبر داد و افزود: این کمیته‌ از افراد موثر و کارساز در حل مشکلات این بازارچه‌ها تشکیل شده است که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر، در ماه‌های آینده شاهد اتفاقات مناسبی در این بازارچه‌ها باشیم و بانوان بتوانند در فضای مناسب، مدرن و به روز محصولات خود را عرضه کنند و به زودی این بازارچه به بازار خوبی برای کسب درآمد بانوان استان تبدیل شود.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول