اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد

تخصیص 4 میلیارد ریال اعتبار برای احداث اردوگاه تفریحی موگرمون

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای ساخت و احداث اردوگاه تفریحی گردشگری موگرمون 4میلیار ریال اعتبار تخصیص داده شد که در فاز اول 400 میلیون ریال آن به پروژه تزریق می‌شود.

تخصیص 4 میلیارد ریال اعتبار برای احداث اردوگاه تفریحی موگرمون

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حمیدرضا واعظی زاده در مراسم کلنگ زنی پروژه اردوگاه رفاهی تفریحی گردشگری موگرمون که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه اردوگاه رفاهی تفریحی گردشگری موگرمون مصوبه سفر هیات دولت به استان بوده و شهرستان نوپای لنده بصورت خاص در اعتبارات سال 1392 دیده می شود.

وی افزود: توسعه گردشگری تنها معطوف به احداث اردوگاه‌های گردشگری نیست، بلکه روستاهای هدف گردشگری، توسعه صنایع دستی که در شهرستان لنده  صنایع دستی رونق خوبی داشته و با مدیریت خوب می توان در این زمینه‌های نیز کارهای بسیار خوبی انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان لنده در حوزه‌های میراث فرهنگی با سوابق خوبی که دارد، در میراث معنوی و میراث ملموس برنامه‌هایی برای پیشرفت و توسعه این حوزه در نظر داریم.

واعظی‌زاده تصریح کرد: بهسازی و بازسازی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت رودخانه مارون نیز از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رونق صنایع دستی در استان گفت: توجه به صنایع دستی مناطق به صورت ویژه در دستور کار و از اولویت های اساسی این سازمان است.

وی در ادامه یادآور شد: وسعت فضای پیش بینی شده برای ایجاد اردوگاه رفاهی تفریحی گردشگری موگرمون چیزی بالغ بر 6هزار متر مربع  بوده که توسط افراد خیر و منابع طبیعی اهدا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  اعتبار اولیه برای این طرح مبلغی بالغ بر 4میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات استانی برای احداث این اردوگاه پیش بینی شده است.

واعظی‌زاده با اشاره به آغاز فاز اول این پروژه، افزود: فاز اول این اردوگاه با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی بوده که برای احداث سرویس‌های بهداشتی و تسطیح فضای سایت اردوگاه تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این اردوگاه در 12کیلومتری شهر لنده و در مسیر جاذبه‌های گردشگری منطقه نمونه گردشگری موگرمون، دلی مهره، دلی خیار کال  و جاده لنده به قلعه رئیسی و دیشموک واقع شده است.

وی هدف از ایجاد این اردوگاه رفاهی تفریحی گردشگری را جذب توریسم و گردشگر با توجه به مجاورت با رودخانه جن دانست و عنوان کرد: با توجه به این‌که منطقه گردشگری موگرمون با جاذبه‌های گردشگری فاخر و بکر در شهرستان لنده واقع شده است نیاز اساسی برای ایجاد این اردوگاه رفاهی تفریحی گردشگری در شهرستان لنده  دیده شد.

واعظی زاده یادآور شد: در این اردوگاه ایجاد رستوران ، سفره خانه سنتی و قهوه خانه ، پارکینگ ، سرویس‌های بهداشتی، سکو و محل استراحت برای گردشگران، ایجاد بازارچه صنایع دستی، ایجاد آلاچیق و سایر خدمات رفاهی و گردشگری برای شهروندان و گردشگران بازدید کننده از این اردوگاه پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان لنده، گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان‌های استان است که ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه گردشگری به ویژه کوهنوردی و جاذبه های گردشگری طبیعی و بکر را دارا است.

انتهای پیام/82013/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول