اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی:

تبلیغ ارزش‌ها باید توسط بلندگوی مسجد صورت پذیرد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان‌رضوی گفت: در مساجد باید تبلیغ ارزش‌های دینی صورت گیرد نباید بگذاریم جوانان مغلوب تهاجم فرهنگی دشمن شوند.

تبلیغ ارزش‌ها باید توسط بلندگوی مسجد صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین عبداللهی صبح امروز در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که کانون‌های فرهنگی هنری انجام می‌دهند اعلام برنامه‌های اوقات فراغت است و آنچه که مسلم است و همه ما خوب می‌دانیم این است که فناوری‌های اطلاعاتی در عرصه‌های مختلف وجود دارد و آرام آرام زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از این جهت کانون‌ها و مساجد باید در این میدان ورود جدی پیدا کنند و در مقابل برنامه‌های دشمن به طور جد بایستند و همچنین برنامه‌های خوبی را در این زمینه شاهد باشیم تا نتایج مثبتی را به دست آوریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: نتایج مثبتی که باید شاهد آنها باشیم عبارتند از؛ معنویت در تمامی عرصه‌ها حاکم باشد، مردم ارزش‌ها را محترم بشمارند، تبلیغ ارزش‌ها توسط بلندگوی مسجد صورت پذیرد، چهره روحانی را به جوانان بشناسند و در آخر این که باید فضایی داشته باشد که جوانان با ورود به آنجا متحول شوند.

عبداللهی یاد آور شد: اوقات فراغت بهانه خوبی است تا مساجد در این زمینه‌ها با توجه به فرصت مناسبی که در تعطیلات تابستان است برنامه‌های خوبی را داشته باشند که یکی از این برنامه‌ها طرحی با عنوان مشکوة است.

وی در ادامه بیان کرد: این برنامه با سه موضوع قرآن، احکام و عقاید و به مدت سه سال است که اجرا می‌شود و در دو بخش فعالیت‌های فراغتی و برنامه‌هایی در طول سال است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه و مشهد جلساتی برگزار شد که در این جلسات مدیر‌های کانون‌ها شرکت می‌کنند و برای برنامه‌ها توجیه می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر از بین یک هزار و 400 کانونی که در سطح استان داریم بیش از یک هزار کانون در استان مجری برنامه‌های اوقات فراغت هستند و دلیل اینکه تمام این یک هزار و 400 کانون فعالیت نمی‌کنند این است که برخی از مساجد در حال ساخت و ساز هستند و همچنین در چندین روستا امسال انجام این فعالیت‌ها و برگزاری کلاس‌ها مقدور نیست.

عبداللهی تصریح کرد: در مورد بودجه کانون‌ها ما به سه روش عمل می‌کنیم اول آنکه 400 هزار تومان به حساب هر کانون به صورت نقد واریز می‌شود، دوم ارائه تجهیزات به کانون‌ها و سوم شرکت در طرح‌های مشارکتی کانون‌ها است، البته به برخی از کانون‌ها از جمله کانون‌های تخصصی، کانون‌های مصلی که مربوط به محل برگزاری نماز‌های جمعه است و کانون‌های روستایی توجه ویژه‌ای می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های عفاف و حجاب، برنامه‌های آموزشی مختلف برای مدیران کانون‌ها، دوره‌های آموزشی مربیگری، حمایت از 20 گروه سرود، طرح آموزشی منادیان بیداری و غیره اشاره کرد؛ همچنین مانند هر سال جشنواره قرآنی خواهیم داشت و امسال جشنواره‌ای تحت عنوان بهترین تابستان من اضافه شده است.

وی یادآور شد: در بحث حماسه اقتصادی در دو بخش فراغتی و برنامه‌های طول سال به بحث اقتصادی اشاره خواهد شد و به طور مثال در مورد خرید کالای ایرانی فرهنگ‌سازی می‌شود؛ همچنین در برنامه‌ای تحت عنوان خانواده بهشتی در مورد اقتصاد خانواده‌ها آموزش‌ داده می‌شود.

عبداللهی افزود: اختتامیه این برنامه‌ها شانزدهم شهریور ماه است که البته برخی از کانون‌ها می‌توانند در روز 30 مرداد که روز جهانی مساجد است، اختتامیه را برگزار کنند.

انتهای پیام/70028/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول