اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 500 میلیون تومان برای مرمت باغ تاریخی رحیم‌آباد

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون بالغ بر 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای مرمت، محوطه‌سازی و حصارکشی باغ تاریخی رحیم‌آباد اختصاص داده شده است.

اختصاص 500 میلیون تومان برای مرمت باغ تاریخی رحیم‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ظهر امروز در بازدید از باغ تاریخی رحیم‌آباد اظهار کرد: گردشگری یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب توریست در هر منطقه است.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی باغ‌های تاریخی جزو ویژگی‌های جغرافیایی منطقه خراسان جنوبی است و می‌تواند در جذب توریست مفید باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مسئولان باید برای ایجاد و مرمت بناهای تاریخی تلاش کنند چرا که زمینه‌ای برای جذب توریست و گردشگر است.

رشید اضافه کرد: استفاده از فضاهای سبز و باغ‌های تاریخی برای نشاط و شادابی جامعه ضروری است.

وی گفت: تاکنون بالغ بر 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای مرمت، محوطه‌سازی و حصارکشی این اثر تاریخی اختصاص داده شده است و در آینده نیز با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد اعتباراتی از محل‌های ملی به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای کف‌سازی فضاهای داخلی، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و استحکام‌بخشی بنا از مهم‌ترین نیازهای باغ تاریخی رحیم‌آباد است.

رشید گفت: از سال گذشته مرمت و بازسازی این باغ در دستور کار قرار گرفته و تاکنون نیز پیشرفت فیزیکی آن خوب بوده است و امیدواریم با روند فعلی بتوانیم تا عید فطر سال جاری این باغ تاریخی را برای بازدید عموم مردم استان آماده کنیم.

انتهای پیام/69013/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول