اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی ریگان اعلام کرد

استقبال کم‌سابقه جوانان ریگان از کتابخانه‌ها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان گفت: با توجه به ایام تعطیلات تابستان و پرکردن اوقات فراغت جوانان، استقبال از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دو برابر شده است.

استقبال کم‌سابقه جوانان ریگان از کتابخانه‌ها

ولی‌الله موسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلات مدارس و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، استقبال از کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان دو برابر شده، به طوری که برنامه زمانبندی برای استفاده از کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کتابخانه عمومی بخش گنبکی ریگان نیز با توجه به استقبال خوب از این کتابخانه این روزها شاهد حضور چشمگیر دانش‌آموزان و دانشجویان است.

موسی‌زاده با بیان اینکه ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: با فراهم آوردن زمینه‌های کتابخوانی می‌توانیم، میزان مطالعه مفید را بهبود بخشیده و سبب افزایش آن شویم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان با اشاره به اینکه در کتابخانه عمومی ریگان بیش از 8 هزار و 500 جلد کتاب در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، مذهبی، کودک، مرجع و ... وجود دارد، عنوان کرد: این کتابخانه بیش از یک‌هزار و 560 عضو فعال دارد.

موسی‌زاده بیان داشت: کتابخانه بخش گنبکی ریگان هم با توجه به اینکه از کتابخانه‌های تازه تاسیس ریگان است، بیش از 3 هزار جلد کتاب و 300 عضو فعال دارد که این عضوها در حال افزایش هستند.

وی از راه‌اندازی کلاس‌های اوقات فراغت توسط پنج مربی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی ریگان در شهر ریگان و گنبکی خبر داد و ابراز داشت: در این کلاس‌ها آموزش‌هایی در زمینه قرآن، احکام، نماز، ورزش و ...  به علاقمندان داده می‌شود.

موسی‌زاده با بیان اینکه پیشرفت فرهنگی در گرو شناخت و آگاهی است، بیان داشت: برای درک آگاهی صحیح، توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن زمینه مطالعه برای تمام‌ آحاد جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی باید با جدیت در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه مفید و ترغیب اقشار مختلف جامعه به امر کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه گام برداریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ریگان افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان استقبال از کتابخانه‌های عمومی ریگان چند برابر دیگر نیز افزایش یابد.

موسی‌زاده استقبال از این دو کتابخانه عمومی را در ریگان نسبت به سال گذشته بی‌سابقه دانست و خاطر نشان کرد: به دلیل بحث فرهنگ‌سازی مطالعه، این استقبال امسال چشمگیر است.

انتهای پیام/80014/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول