اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هشتم تا هجدهم تیرماه صورت گرفته است

برپایی نمایشگاه منابع ارزشمند کتب عربی در کتابخانه آستان‌قدس

نمایشگاهی از منابع ارزشمند عربی خریداری شده از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز تا هجدهم تیرماه در تالار اصلی کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی برگزار شده است.

برپایی نمایشگاه منابع ارزشمند کتب عربی در کتابخانه آستان‌قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد قوی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی در افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان کتابخانه‌های آستان‌قدس از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعداد 3 هزار و 862 نسخه کتاب به زبان عربی تهیه کرده است که این مجموعه مورد توجه و علاقه محققان و دانش‌پژوهان است.

وی با بیان اینکه در راستای معرفی آن مجموعه بی‌نظیری از این کتاب‌ها در قالب نمایشگاهی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است، گفت: ناشران شرکت‌کننده در این نمایشگاه عمدتاً از کشورهای مصر، عراق، لبنان، سوریه، ترکیه بودند.

وی تصریح کرد: بعضی از این ناشران کتاب‌های کشورهای دیگر از جمله کویت، اردن، الجزائر، مغرب و ... را نیز پوشش می‌دادند.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی اضافه کرد: در کنار مجموعه خریداری شده حدود 350 نسخه کتاب عربی از ناشران مختلف عربی به سازمان اهدا شده است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه در تالار اصلی کتابخانه مرکزی و در مسیر حرکت محققان و دانش‌پژوهان برگزار شده است و به عنوان پایگاه علمی ارزشمندی می‌تواند به علاقه‌مندان به آثار زبان عربی اطلاعات ارزشمندی را منتقل کند.

وی در پایان اذعان داشت: موضوع کتاب‌های خریداری شده غالبا در حوزه علوم اسلامی و کتاب‌های مرتبط دیگر از جمله فقه و حقوق، تاریخ اسلام و کشورهای اسلامی و تاریخ تمدن اسلامی، اقتصاد، علوم سیاسی، ادبیات، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، تصوف، موضوعات مرتبط با اهل بیت، انقلاب در کشورهای عربی است.

انتهای پیام/70001/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول