اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سال 1404 در شیراز محقق می‌شود

اختصاص 8 متر مربع فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر

فرماندار شیراز گفت: باید در سال 1404 هشت متر مربع فضا به ازای هر 100 نفر جمعیت شیراز در امر کتابخانه‌ها وجود داشته باشد.

اختصاص 8 متر مربع فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهر، جواد زرین‌کلاه در نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز اظهار داشت: براساس قانون، شهرداری باید در قبال مسائل مختلف شهر مانند مشکلات بهداشت و سلامت، امور اجتماعی، اعتیاد، کتابخانه‌های عمومی و ... پاسخگو باشد.

وی با بیان اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی و بسط و توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان شیراز با توجه به سند توسعه چشم‌انداز 1404 کشور، ابراز داشت: طرح سند توسعه چشم‌انداز انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز توسط اداره مربوطه تهیه و تنظیم شده که بخش نخست کار و مهم‌تر از آن عملیاتی کردن طرح برای رسیدن به اهداف مشخص شده است.

زرین کلاه اضافه کرد: مطالعه غیردرسی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و براساس این طرح در سال 1404 هشت متر مربع فضا به ازای هر 100 نفر جمعیت در امر کتابخانه‌ها وجود داشته باشد. 

شهردار عضو انجمن کتابخانه‌ها است نه شهرداری

این مقام مسئول ادامه داد: شهردار شیراز عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز بوده نه شهرداری و اجرایی کردن مصوبات جلسات یکی از مهمترین وظایف این دستگاه است.

وی بیان کرد: عدم حضور شهردار یا نماینده تام‌الاختیار وی در جلسات این انجمن باعث شده بسیاری از مصوبات این حوزه رنگ عملیاتی به خود نگیرد و حق مردم شیراز تضییع شود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: ضررکننده اصلی برخی سهل‌انگاری‌ها و خودمحوری‌ها مردم فهیم شیراز هستند و در این راستا اجازه نمی‌دهیم حقی از مردم این شهرستان تضییع شود.

وی بیان کرد: شهرداری شیراز باید دلیل کسر مبلغ بیش از 4 میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری این شهر توسط دولت را توضیح دهد زیرا که شهر شیراز برای از بین بردن کسری کتابخانه‌های عمومی خود به چنین اعتباری نیاز داشت .

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز متذکر شد: آیا اگر شهرداری به تعهدات خود بر اساس قانون عمل کرده بود و سهم کتابخانه‌های عمومی شهرستان را که خرج همین شهرستان می‌شد پرداخته بود باز نیز دولت این مبلغ را از حساب سال 91 شهرداری برداشت می‌کرد.

زرین کلاه در پایان اذعان داشت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ساخت یا پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت شش کتابخانه تا پایان شهریور ماه سال جاری در شهرستان شیراز از سوی شهرداری ارائه نشده است.

انتهای پیام/2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول