اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‏های پردیس:

کتابخانه مرکزی در پردیس احداث می‏شود

رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان پردیس از احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان پرجمعیت حاشیه پایتخت خبر داد.

کتابخانه مرکزی در پردیس احداث می‏شود

حسین محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق تهران اظهار داشت: احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان پردیس در زمینی به وسعت یک‌هزار و 500 مترمربع در دستور کار قرار دارد.

وی به کمبود فضای کتابخانه‏ای در شهرستان پردیس اشاره کرد و گفت: مقرر شده است تا شرکت عمران پردیس، یک‌هزار و 500 مترمربع زمین برای احداث کتابخانه مرکزی شهرستان به نهاد امور کتابخانه‏ها واگذار کند.

رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان پردیس نیاز شهرستان را طبق سند چشم‏انداز نهاد کتابخانه‏های عمومی تا افق 1404 به ازای هر 100 نفر، هشت مترمربع عنوان کرد.

محمدی افزود: با توجه به جمعیت 103 هزار نفری شهرستان پردیس، حدوداً هشت هزار مترمربع فضای کتابخانه‏ای در این منطقه نیاز است.

رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان پردیس مجموع فضای کتابخانه‏های این شهرستان را در برهه کنونی دو هزار مترمربع دانست و توضیح داد: کتابخانه سطح شهر پردیس حدود یک‌هزار و 100 متر و کتابخانه‏های شهر بومهن نیز نزدیک به 900 مترمربع وسعت دارند.

محمدی از فعالیت هفت کتابخانه در سطح شهرستان پردیس خبر داد و اظهار کرد: طبق تعهدات مسکن مهر باید در هر فازی که این واحدها ساخته می‏شود، کتابخانه‏ای که پاسخ‏گوی نیاز ساکنان آن فاز باشد، ساخته شود.

رئیس اداره کتابخانه‏های عمومی شهرستان پردیس به فعالیت چهار کتابخانه به صورت نهادی و سه کتابخانه به صورت مشارکتی در این شهرستان اشاره کرد.

محمدی در مورد تفاوت این دو نوع کتابخانه نیز توضیح داد: کلیه منابع، نیرو، امکانات و تجهیزات کتابخانه‏های نهادی توسط نهاد کتابخانه‏های عمومی کشور تامین می‏شود؛ در حالی که در کتابخانه‏های مشارکتی که توسط سازمانی دیگر مدیریت می‏شود، نهاد کتابخانه‏ها تنها وظیفه تامین منابع مکتوب را بر عهده دارد.

انتهای پیام/2568/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول