اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا خبر داد

افزایش استقبال از کتابخانه عمومی نکا

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا با اشاره به وجود 24 هزار نسخه کتاب در 17 هزار عنوان در کتابخانه عمومی نکا، گفت: استقبال خوبی از کتابخوانی در شهرستان شده است.

افزایش استقبال از کتابخانه عمومی نکا

سکینه خاتون مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا گفت: این روستا تاکنون دارای کتابخانه مشارکتی بوده است که بنا به استقبال افراد روستا و همچنین نظر مسئولان، نخستین کتابخانه عمومی روستایی در این روستا احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد اعتبارات بخش تملک دارایی از سوی فرمانداری تامین می‌شود، ادامه داد: 30 درصد تامین اعتبار دهیاری و شورای زرندین سفلی تأمین اعتبار می‌شود.

مهدوی اظهار داشت: کتابخانه مشارکتی این روستا نیز تاکنون علاوه بر عضوگیری و امانت کتاب برنامه‌های فرهنگی دیگری برای اقشار مختلف برگزار کرده و ظرفیت فرهنگی مناسبی برای مردم منطقه است.

وی با بیان اینکه ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: با فراهم آوردن زمینه‌های کتابخوانی می‌توانیم میزان مطالعه مفید را بهبود بخشیده و سبب افزایش آن شویم.

مهدوی در ادامه با اشاره به وجود حدود 24 هزار نسخه کتاب در 17 هزار عنوان در بخش کودکان و بزرگسالان در کتابخانه عمومی نکا، یادآور شد: استقبال خوبی از کتابخوانی در شهرستان شده است.

رئیس اداره کتابخانه نکا اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه عمومی باقرالعلوم نکا دارای 2هزار و 300 عضو است.

مهدوی با بیان اینکه پیشرفت فرهنگی در گرو شناخت و آگاهی است، یادآور شد: برای درک آگاهی صحیح، توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی ضروری است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن زمینه مطالعه برای تمام‌ آحاد جامعه و تولید فکر و افزایش معلومات عمومی و همچنین رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی باید با جدیت در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه مفید و ترغیب اقشار مختلف جامعه به امر کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه گام برداریم.

مهدوی در پایان اذعان داشت: با توجه به نیاز مناطق روستایی به کتابخانه‌های عمومی، رویکرد اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به سمت گسترش فضای کتابخانه‌ای در مناطق کمتر توسعه‌یافته در دستور کار است و با اختصاص اعتبار مناسب و هم یاری روستاییان این امر در روستاها عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول