اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در کشور

کانون ادبی روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد

برای اولین بار در کشور و به همت کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کانون ادبی روشندلان در محل کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد.

کانون ادبی روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در محل کتابخانه مرکزی اردبیل و با حضور جمعی از روشندلان و پیشکسوتان عرصه ادبیات برگزار شد، معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: این حرکت در حقیقت نوعی حمایت از بروز و ظهور خلاقیت روشندلانی است که با بهره‌گیری از ابزار ارزشمند شعر و ادب می‌خواهند توان خود را به نمایش بگذارند.

جعفر نوخواه با یادآوری اینکه باید به توانمندی روشندلان ایمان آورد و از این توانمندی در جهت رشد و بالندگی هنر و شعر و ادبیات این سرزمین استفاده کرد، افزود: هر شاعری تلاش می‌کند تا راه جدیدی را برای خود باز کند و در 100 سال اخیر ادبیات این سرزمین هر سال به سمت یک بالندگی و شکوفایی خاص حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه با استمرار شعر، ادبیات و اعتقاد به این عرصه می‌توان توانمندی‌های ذهنی را به منصه ظهور و بروز رساند، خاطر نشان کرد: ادبیات و هنر محصول استمرار حرکتی است که پایداری آن می‌تواند زمینه یک حرکت جدی و جهشی را فراهم کند به رغم آن که قدم زدن در این عرصه سختی‌ها و مرارت‌هایی را به همراه دارد.

نوخواه از تولیدکنندگان آثار به ویژه کتاب‌های انتشاری در حوزه روشندلان خواست تا منطبق بر ذائقه و مطالبه آنها کتاب‌های خود را در معرض نقد و بررسی قرار دهند تا نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات اقدام جدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون کتابخانه‌های عمومی استان با ابراز خرسندی از شکل‌گیری کانون ادبی روشندلان برای اولین بار در استان اردبیل به همت کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: این کانون در دو بخش برادران و خواهران و زیر نظر اساتید مجرب فعالیت می‌کند و قطعاً تشکیل جلسات مستمر ماهانه می‌تواند به شکل کلاسی و کارگاهی در حوزه شعر و داستان به بروز و ظهور خلاقیت‌ها بیش از هر زمان دیگر کمک کند.

وی در پایان سخنان خود ادامه داد: نباید ظرفیت این قشر نادیده گرفته شده و یا نسبت به آن بی‌توجه بود چرا که امروز روشندلان ما حتی برتر و بیشتر از افراد عادی توان و استعداد نابی در گروه‌های هنری،‌ فرهنگی، قرآنی و عرصه‌های مختلف دارند که اگر به معنای واقعی به ظهور و بروز برسد، می‌تواند بخش عظیمی از نارسایی‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام/62004/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول