اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

رشد 92 درصدی زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان 92 درصد رشد یافته است.

رشد 92 درصدی زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیشتر شاخص‌های حوزه کتاب و کتابخوانی طی دولت‌های نهم و دهم در استان زنجان رشد مطلوبی داشته است.

وی از رشد 94 درصدی زیربنا و متراژ اختصاص یافته به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و افزود: در طول سال‌های 84 تا 91 شش کتابخانه مشارکتی در استان افتتاح شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به احداث و راه‌اندازی 38 پروژه فرهنگی در استان در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان 92 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی و آغاز احداث کتابخانه مرکزی زنجان از دیگر پروژه‌های استان است، تصریح کرد: این کتابخانه در شش طبقه به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه مرکزی کشور از نظر زیربنا محسوب می‌شود.

*رشد 148 درصدی زمین‌های کتابخانه‌های عمومی زنجان

احمدخانی کل زمین‌های واگذار شده به کتابخانه‌های عمومی را تا سال 84 به میزان 43 هزار و 515 متر مربع عنوان کرد و گفت: در حال حاضر زمین کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 89 هزار و 327 متر مربع بوده که این امر نشان‎دهنده رشد 148 درصدی است.

وی از پیگیری و تصویب پنج طرح مهم در دور دوم سفرهای رئیس‎جمهور به استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: زنجان قبل از دولت نهم هیچ کتابخانه خیری نداشت، در حالی که در حال حاضر چهار باب کتابخانه خیری در استان فعال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به احداث یک باب کتابخانه ویژه نابینایان خاطرنشان کرد: چهار کتابخانه سیار نیز در استان فعال است.

وی از ایجاد کتابخانه گویا برای کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا خبر داد و تصریح کرد: یک باب کتابخانه عمومی شبانه‌روزی نیز در استان فعالیت می‌کند.

احمدخانی با اشاره به ایجاد 30 بخش مستقل کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یادآور شد: 63 بخش ویژه دفاع مقدس نیز در کتابخانه‌های عمومی زنجان دایر است.

وی با بیان اینکه 40 طرح پیک مهر در استان زنجان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: 10 ایستگاه مطالعه نیز در استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تعداد کتاب‌های طرح پیک مهر زنجان را 100 هزار نسخه اعلام کرد و گفت: 36 هزار کتاب نیز در ایستگاه‌های مطالعه استان گنجانده شده است.

وی از برگزاری 2 هزار و 400 مسابقه فرهنگی در استان زنجان خبر داد و افزود: مسابقات مختلف کتابخوانی نیز برای علاقه‌مندان در استان برگزار می‌شود.

*پیشرفت 26 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان

احمدخانی از پیشرفت 26 درصدی کتابخانه مرکزی استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: روند ساخت این کتابخانه در صورت اختصاص اعتبارات لازم پیگیری می‌‌شود.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 36 هزار و 996 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان تا قبل از دولت نهم 15 هزار و 846 عضو بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به وجود 570 هزار و 66 نسخه کتاب در کتابخانه‌ها عمومی استان خاطرنشان کرد: این میزان قبل از دولت نهم 326 هزار و 187 نسخه بوده است.

وی تعداد صندلی‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان را 2 هزار و 797 عدد عنوان کرد و گفت: قبل از دولت نهم 2 هزار و 300 صندلی در کتابخانه‌های استان وجود داشت.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول