اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مدیریت آب در کشور به درستی اعمال نمی‎شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با اعمال مدیریت‌های بخشی در توزیع آب شاهد بی‎عدالتی‌های بسیاری در این حوزه هستیم.

مدیریت آب در کشور به درستی اعمال نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام بعدازظهر امروز در دیدار با کارکنان امور آب این استان اظهار کرد: مقوله آب و مصرف بهینه آن امروز به یکی از مهم‌ترین موضوعات جوامع به ویژه کشور ما تبدیل شده است.

وی با اشاره به آیات و روایات دین اسلام بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: در آیات و روایات دین اسلام به صورت موردی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید شده است و این امر نشان از اهمیت بالایی این موضوع دارد.

نکونام با بیان اینکه مصرف بهینه آب تنها در صرفه‌جویی خلاصه نمی‎شود، تصریح کرد: آب یک مقوله‌ای است که باید با یک دید همه‌جانبه به آن نگاه کرد چراکه در غیر این صورت با مشکلات بسیاری در این حوزه مواجه می‎شویم.

امام جمعه شهرکرد، مدیریت آب را از ضروری‌ترین امور در این حوزه برشمرد و افزود: اگر در مصرف، توزیع و بهره‌وری از آب به خوبی مدیریت نشود با بی‌عدالتی‌های بسیاری در این حوزه روبرو می‎شویم.

نکونام ادامه داد: در بخش کشاورزی، صنعت، دام و طیور باید یک مدیریت عالمانه و تخصصی به کار گرفته شود تا از منابع آبی موجود به نحو مطلوبی در این بخش‌ها استفاده کرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد یک مدیریت همه‌جانبه در حوزه آب تاکید کرد و گفت: مدیریت بخشی بسیار زیان‏بار است چراکه به دنبال همین بخشی‌نگری‌هاست که استان ما با مشکلات بسیاری روبرو شده است.

نکونام با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از منابع آبی بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: در حالی که این استان به یکی از استان‌ها پرآب کشور مشهور است اما امروز مردم آن با بحران آب روبرو هستند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حقوق مردم استان در حوزه آب با اعمال مدیریت‌های غیرعالمانه و بخشی ضایع شده است.

نکونام بر ضرورت توجه به سلامت در تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد و افزود: باید با یک نگاه خداپسندانه و یک مدیریت عالمانه و تخصصی زمینه بهره‌وری از منابع آبی کشور و رعایت حقوق مردم را فراهم کرد.

انتهای پیام/68004/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول