اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

انتخاب ایران به عنوان نماینده اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ایران به عنوان نماینده اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها انتخاب شده است، از دریافت بیش از دو هزار متر مکعب زائدات نفتی در این استان از کشتی‌ها خبر داد.

انتخاب ایران به عنوان نماینده اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی نوفرستی امروز در نشستی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تهیه دستورالعمل رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی در هنگام عملیات پاکسازی آلودگی نفتی برای سازمان بین المللی دریانوردی را عهده‌دار شده است.

به گفته وی، پیشنهاد اولیه این طرح را ایران به شصتمین نشست کمیته حفاظت محیط زیست دریایی داد و پس از بررسی‌های لازم ساختار دستورالعمل در چهاردهمین نشست گروه فنی مقابله با آلودگی نفتی و مواد مضر در دریا مورد تایید قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس سازمان بین‌المللی دریانوردی از ایران خواست جزئیات دستورالعمل را تهیه و پس از تصویب نهایی در کمیته به عنوان کتابچه عملیاتی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی انتشار یابد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: هم اکنون نیز ایران به عنوان نماینده منطقه خاورمیانه و یکی از شش کشور دنیا برای اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در قالب پروژه گلوبلاست در ایران از گذشته اجرا می‌شده است گفت: به علاوه براساس دستورالعمل منطقه‌ای راپمی کشتی‌ها باید آب توازن خود را 200 مایل دریایی قبل از ورود به منطقه خلیج فارس و دریایی عمان تعویض کنند.

نوفرستی افزود: اجرای این طرح از ورود گونه‌های مضر دریایی و بیماری‌های عفونی ناشی از تخلیه فاضلاب انسانی به دریا جلوگیری می‌کند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: علاوه بر این تمامی عملیات سوخت‌گیری کشتی‌ها با نظارت کامل اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی  این اداره کل صورت می‌گیرد.

نوفرستی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری دو هزار و 350 مترمکعب زائدات نفتی شامل آب خنک  و آب شستشو از کشتی‌ها دریافت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/88001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول