اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف زنده نگهداشتن یاد شهدا؛

یادواره سرداران و 36 شهید پایگاه مقاومت بسیج مسجد صاحب‌الزمان(عج) سریش‌آباد برگزار شد

یادوراه سرداران و 36 شهید گرانقدر پایگاه مقاومت بسیج مسجد صاحب‌الزمان(عج) سریش‌آباد، شب‌گذشته با حضور باشکوه مردم این شهر برگزار شد.

یادواره سرداران و 36 شهید پایگاه مقاومت بسیج مسجد صاحب‌الزمان(عج) سریش‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با شاره به نقش خاص و ارزنده مردم سریش‌آباد در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: مردم این خطه با جان و دل در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و نیز پشتیبانی در پشت جبهه‌ها توانستند، غیرت ایرانی را به خوبی متبلور کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه قیام ملت مسلمان ایران در برابر طاغوت و پس از آن در برابر استکبار جهانی، قیامی حقانی بود، تصریح کرد: مقاومت ملت ایران در برابر اشراری بود که ارزش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آنان را به یغما برده بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دسیسه‌های فراوان استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی ما نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری از نظر معنوی است چرا که نبرد نظامی به سمت نبرد فرهنگی سوق داده شده و قتل عام فرهنگی به راه افتاده است.

وی با بیان اینکه ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد تصریح کرد: پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه‌ای که شهدا بدان دست یافته‌اند عالی‌ترین پیام‌ها و از جنس پیام انبیاء الهی است.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه یکی از برکات دفاع مقدس شکوفایی و رشد استعدادهای معنوی و اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان آن دوران بود که دستاورد این تلاش بزرگ، نمایان شدن جلوه‌هایی از فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند ضامن عزت، اقتدار، معنویت و اخلاق جامعه باشد.

وی اضافه کرد: این فرهنگ یکی از راه‌هایی است که سلامت و معنویت جامعه به ویژه نسل جوان را تضمین خواهد کرد که برای نهادینه کردن این فرهنگ غنی و عزت بخش باید تلاش نمود تا آن را به صورت فرهنگ عمومی در جامعه در آورد و برای انجام این امر مهم باید به نحوی اقدام کرد که آثار و پیامدهای مثبت آن برای نسل جوان و حاضر که بستر انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی است، پذیرفته شود.

حسینی با اشاره به اینکه تاثیر شگرف فرهنگ پربار ایثار و شهادت در گستره جهان بینی ملل دینی، از جلوه ممتازی برخوردار است تصریح کرد: این فرهنگ با هویت قدسی خود توانایی سرشاری را در متأثر ساختن نهادهای اجتماعی و ساختارهای سیاسی به انضمام بافت فرهنگی جامعه دارا است و بی‌شک برترین اصل برای کسب رشد اجتماعی محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر دیروز فرهنگ جهاد و مبارزه زنده شد و از زیر بار استبداد و متجاوزین نجات یافتیم و جنگ گرم پایان گرفت باید امروز به یاد داشته باشیم که دشمن از بین نرفته و همچنان در دشمنی خود مصمم است. حسینی افزود: دشمنی که دیروز از مرزهای جغرافیایی راه وطن ما را پیش گرفته بود، امروز از مرزهای فکری و فرهنگی درحال تجاوز ودشمنی است که این جنگ بسیار خطرناک‌تر و جانکاه‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه باید در این میدان جنگ فرهنگی دست خالی و بی‌طرف نبود افزود: حضور شهدا عامل یادآورنده و کمکی چشمگیر بر این مهم است.

بخشدار سریش‌آباد هم در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا بزرگترین اسطوره‌های فداکاری، ایمان و عزت ایران اسلامی هستند گفت: با گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و خودباوری می‌توان به توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور شتاب بیشتری بخشید و آن را در راستای اهداف والای اسلامی هدایت نمود.

اسماعیل صادقی با اشاره به تقدیم 100 شهید گرانقدر در سریش‌آباد برای سرافرازی ایران اسلامی تصریح کرد: مردم این خطه همواره آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند.

انتهای پیام/79009/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول