اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد خبر داد

احداث واحد گردشگری و زائرسرا در روستای‌های شاه‌غالب و سیلاب کلوار

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد از احداث واحد گردشگری و زائرسرا در روستای‌های شاه‌غالب و سیلاب کلوار این شهرستان خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی واحدهای گردشگری آغاز می‌شود.

احداث واحد گردشگری و زائرسرا در روستای‌های شاه‌غالب و سیلاب کلوار

محمد کاظم رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری در راستای جذب گردشگر اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد فرهنگی و گردشی اقدامات مضاعفی در جهت جذب گردشگر در پایتخت طبیعت انجام داده و میزان ورود مسافران در ایام مسافرت گویای این امر است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ورود میزان زیاد گردشگر به دو روستای شاه‌غالب و سیلاب کلوار این شهرستان، میراث فرهنگی اقدامات لازم جهت جذب و رفاه حال مسافران و گردشگران در این منطقه را در دستور کار قرار داده است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد از احداث واحدهای گردشگری در دو روستای شاه‌غالب و سیلاب کلوار خبر داد و گفت: به منظور احداث واحدهای اقامتی و زائرسرا در دو منطقه مذکور اقدامات اولیه آن در دست بررسی بوده و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرای آن آغاز می‌شود تا بتوان میزان گردشگر به پایتخت طبیعت ایران را افزایش داد.

رحمانی با بیان این‌که در دو منطقه شاه‌غالب و سیلاب کلوار بویراحمد میران ورود گردشگر زیاد است، عنوان کرد: به جز احداث واحدهای اقامتی در مناطق گردشگری مذکور ساکنان روستاها می‌توانند برای احراز مجوز جهت استفاده از خانه‌های اجاره‌ای اقدام کنند تا علاوه بر درآمد‌زایی برای روستاییان امنیت و آسایش بیشتر مسافران فراهم شود.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش فاز مسافرت‌های تابستانه به پایتخت طبیعت ایران ساکنان روستاییان با مراجعه به میراث فرهنگی می‌توانند مجوز لازم برای استفاده از خانه اجاره‌ای را کسب کنند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بویراحمد تأکید کرد: با توجه به موقعیت طبیعی منطقه شاه‌غالب و سیلاب کلوار، گردشگری از هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه جلوگیری می‌کند و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌کند.

این مسئول اظهار داشت: روستاهای مذکور جزو دورترین روستاهای شهرستان بویراحمد محسوب می‌شوند از این رو میراث فرهنگی به منظور جذب گردشگر و ایجاد اشتغالزایی برای منطقه اقدام به احداث واحدهای اقامتی گردشگری می‌کند.

انتهای پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول