اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

استان البرز قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشور را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز بر توجه بیشتر بر حوزه گردشگری استان البرز تأکید کرد و گفت: استان البرز قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشور را دارد.

استان البرز قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشور را دارد

احد شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی دولت‌ها برای کسب درآمد است و کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه داشتند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در کشورمان جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد و در استان البرز توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در این حوزه داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز افزود: استان البرز دارای جاذبه‌های متعددی در بخش‌های تاریخی، باستانی و طبیعی است و هر کدام از این جاذبه‌ها قابلیت جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیاری را دارند.

شریفی تاکید کرد: در صورت داشتن برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌مندی صحیح و اصولی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز، این استان قابلیت تبدیل به قطب گردشگری کشور را دارد.

* ضرورت توسعه واحدهای گردشگری استان البرز

وی با بیان اینکه جذب گردشگر داخلی و خارجی نیازمند زیرساخت‌ها و فراهم‌‌سازی امکانات مناسب است، گفت: استان البرز دارای امکانات خوبی در این حوزه است، اما برای تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور، نیازمند افزایش امکانات فوق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز متذکر شد: همچنین باید از امکانات به بهترین شکل استفاده کنیم که تحقق این مهم نیازمند نظارت بر عملکرد واحدهای گردشگری در استان البرز است.

شریفی با اشاره به آغاز فصل تابستان و افزایش مسافرت‌های درون و برون شهری در سراسر کشور گفت: همواره استان البرز در این فصل پذیرای گردشگران بسیاری بوده و وجود جاده چالوس در این زمینه تاثیر بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات طرح نظارت بر عملکرد واحدهای گردشگری در استان البرز وارد مرحله جدیدی شده و از ابتدای هفته جاری بازدیدهای مستمر از این واحدها آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز در پایان گفت: این طرح با همکاری اداره میراث فرهنگی استان و همچنین سازمان تعزیرات انجام شده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، با مدیران واحدهای متخلف مطابق قانون برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول