اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

دولت اختیارات گردشگری شهر‌ها را به شهرداری‌ها واگذار کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت صنعت گردشگری در اختیار دولت قرار دارد و با توجه به این موضوع از 10درصد ظرفیت‌های گردشگری موجود در اصفهان استفاده‌ای نمی‌شود و دولت اختیارات گردشگری شهر‌ها را باید به شهرداری‌ها واگذار کند.

دولت اختیارات گردشگری شهر‌ها را به شهرداری‌ها واگذار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه 24 خرداد ماه امسال حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با حضور حداکثری مردم در انتخابات به وقوع پیوست، اظهار کرد: به صورت قطعی پس از حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نیز در کشور رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری مردم با کاهش قیمت‌ها مواجه شده‌اند، اضافه کرد: فضای اقتصادی حاکم بر کشور نیز در حال آرام شدن است و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک نارسایی‌های اقتصادی موجود در سطح کشور برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد ماه قابل تقدیر است، تصریح کرد: 24 خرداد ماه امسال بیش از 75 درصد از مردم در انتخابات حضور یافتند.

وی با بیان اینکه کارگران و فعالان عرصه کار و تولید باید با تمام توان در راستای افزایش تولیدات داخلی تلاش کنند، ادامه داد: دولت آینده باید براساس شایسته‌سالاری به مدیریت کشور و رفع مشکلات موجود در سطح کشور بپردازد.

حاج رسولیها با اشاره به اینکه دولت فعلی هیچ توجهی به شورا‌ها نداشته است، تاکید کرد: دولت فعلی از ظرفیت‌های شورا‌ها هیچ استفاده‌ای نکرده است و امیدواریم که دولت آینده به بحث شورا‌ها توجه لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مشخص شدن جایگاه شورا‌ها بسیاری از مباحث و مشکلات موجود در محلات شهر برطرف می‌شود، افزود: در ابتدای ورودم به شورای شهر اصفهان بودجه شهرداری اصفهان 30 میلیارد تومان بوده، اما در حال حاضر بودجه شهرداری اصفهان یک‌هزار و 424 میلیارد تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر نیز مصوب شده است که دو میلیارد دلار برای بودجه متروی کلان‌شهر‌ها اختصاص بدهند، گفت: دولت آینده باید 10 درصد عوارض سوخت کلان‌شهر اصفهان را پرداخت کند، اتوبوس‌های مورد نیاز را به اصفهان اختصاص بدهد و سوخت نیروگاه‌ها را کنترل کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون بهداشت و محیط زیست در شورای چهارم اصفهان اظهار کرد: دولت آینده باید در راستای مدیریت آب اصفهان، راه‌اندازی پروژه فلات مرکزی، قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران و رسیدگی به مباحث زیست محیطی اقدامات لازم را انجام بدهد.

حاج رسولیها با تاکید بر اینکه اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری برخوردار است، اظهار کرد: اما در حال حاضر مدیریت صنعت گردشگری در اختیار دولت قرار دارد و با توجه به این موضوع از 10درصد ظرفیت‌های گردشگری موجود در اصفهان استفاده‌ای نمی‌شود و دولت باید اختیارات گردشگری شهر‌ها را به شهرداری‌ها واگذار کند.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم باید در اصفهان توسعه پیدا کند، افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری سبب درآمد‌زایی برای استان و کشور می‌شود.

انتهای پیام/63004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول