اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مصوبه‌ای در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی آذربایجان‌شرقی

مدیریت مناطق گردشگری طبیعی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: طی مصوبه‌ای در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی آذربایجان‌شرقی مدیریت مناطق گردشگری طبیعی استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیریت مناطق گردشگری طبیعی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان افزود: در اولین گام، ارسباران که دارای سه منطقه جنگلی گردشگری ممتاز است که با مصوبه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی استان مدیریت آنها به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب این واگذاری به بخش خصوصی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تصریح کرد: جنگل‌های مکیدی، آینالو و منطقه نمونه گردشگری قلعه دره‌سی در ارسباران متاسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح در حال تبدیل شدن به مناطقی متعفن و پر از زباله هستند.

محمدی با اشاره به زیر ساخت‌های گردشگری ایجاد شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مناطق از قبیل اصلاح راه‌های دسترسی، کمپ‌های گردشگری و سرویس‌های بهداشتی، واگذاری مدیریت این مناطق طبیعی را موجب رفع مشکلات آنها به منظور بهره‌برداری هرچه بهتر گردشگران و نیز حفظ این ذخایر طبیعی ارزشمند دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر نظارت جدی و مستمر بر تاسیسات و مناطق نمونه گردشگری استان، افزود: مناطق نمونه گردشگری استان که سرمایه‌گذاری‌هایی در آنها انجام گرفته در سفرهای تابستانی پذیرای گردشگران هستند.

محمدی همچنین با اشاره به تهیه و چاپ نقشه جامع گردشگری استان یادآور شد: تاسیسات و واحدهای گردشگری، مسیرهای دسترسی به مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف و امکانات موجود در این مسیرها در این نقشه جامع طرح شده است.

وی همچنین از افزایش تعداد نسخه‌های پکیج‌های اطلاع رسانی استان شامل بروشورها، سی‌دی‌ها و کتابچه‌های راهنمای گردشگری خبر داد و گفت: با استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی ها و مناطق تاریخی طبیعی و گردشگر پذیر استان راهنمایی های مورد نیاز گردشگران تابستانی ورودی به آذربایجان شرقی به خوبی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول