اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آبیک:

عدم اطلاعات حقوقی مشاورین املاک آبیک مشکل‌ساز شده است

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: عدم اطلاعات حقوقی از سوی بیشتر مشاورین املاک شهرستان آبیک، مردم را با مشکل مواجه کرده است.

عدم اطلاعات حقوقی مشاورین املاک آبیک مشکل‌ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سید آیت‌الله بنی‌هاشمی ظهر امروز در جمع مردم آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: مشاورین املاک شهرستان آبیک تنها از قیمت و کارشناسی املاک اطلاع دارند، ولی از اطلاعات حقوقی ‌کمترین آگاهی ندارند.

وی افزود: مشاورین املاک برخی اوقات به دلیل عدم درج شروط در قولنامه‌ها به طور مکتوب، قراردادی مخالف با قانون تنظیم کرده که هم مردم و هم دستگاه قضایی را با مشکل مواجه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: مردم شهرستان آبیک در تنظیم قرارداد و روابط حقوقی و مالی از مشاوران حقوقی کمک بگیرند تا در معاملات دچار مشکل نشوند.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: مردم باید مراقب کلاهبرداران تلفنی و پیامکی باشند و به راحتی حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه میزان سرقت در شهرستان آبیک 20 درصد کمتر از استان قزوین است، اضافه کرد: حتی یک مورد سرقت هم در شهرستان آبیک قابل قبول نیست، بنابراین مردم باید علاوه بر رعایت نکات ایمنی در خصوص منازل، منزلشان را در زمان مسافرت به افراد مطمئن بسپارند.

وی افزود: مردم نباید درب خودروهای خود را باز نگه داشته و وسایل خود را در خودرو در معرض دید عموم قرار دهند.

ضرورت توجه مردم به نوشتن وصیت‌نامه

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بر ضرورت توجه مردم به نوشتن وصیت‌نامه پیش از مرگ به ویژه از سوی افراد مسن تاکید کرد و افزود: مرگ میراث همه است بنابراین همه دارای اموالی هستیم که باید پیش از مرگ در مورد اموال تعیین تکلیف کنیم.

بنی‌هاشمی افزود: متأسفانه برخی اوقات به خاطر ارث و میراث شاهد فحش و ناسزای ورثه هستیم که جای تأمل دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از پرونده‌های سنگین دستگاه قضایی مربوط به تقسیم ارث و ترکه است و رسیدگی به آن پرونده‌ها سال‌ها زمان می‌برد، مطلوب است انسان به نوشتن وصیت‌نامه پیش از مرگ که وظیفه شرعی، قانونی و اسلامی است توجه کرده و پیش از مرگ برای اموالش تعیین تکلیف کند تا فرزندانش پس از مرگش دچار مشکل و کدورت نشوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: از مردم انتظار داریم در محلات و ادارات در پیشبرد اهداف ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک که پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد، یاری رسانده تا با دخالت به موقع و سریع اعضای ستاد پیشگیری، از وقوع جرم جلوگیری شده و یا بستر جرم برچیده شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اذعان داشت: قضاوت کار بسیار سختی است و دستگاه قضایی همیشه مظلوم واقع می‌شود، بنابراین مردم باید قدردان کارکنان و مسئولان قضایی باشند.

بنی‌هاشمی یادآور شد: طی یک سال اخیر 22 هزا‌ر و 655 پرونده وارده داشته‌ایم که به 24 هزار و 723 پرونده رسیدگی شده است.

گفتنی است، به مناسبت هفته قوه قضائیه سید آیت‌الله بنی‌هاشمی ‌رئیس دادگستری شهرستان آبیک و بیش از 30 تن از کارکنان دستگاه قضایی این شهرستان ‌در محل دادگستری خون اهدا کردند.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول