اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری آبیک خبر داد

کاهش 35 درصدی پرونده‌های وارده به دادسرای آبیک

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک از کاهش 35 درصدی پرونده‌های وارده به دادسرای این شهرستان خبر داد.

کاهش 35 درصدی پرونده‌های وارده به دادسرای آبیک

سید اسلام ظهرابی‌اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در نظر داریم تا پایان شهریور ماه در شهر خاکعلی و روستاهای زیاران، قشلاق و ناصرآباد (میرپنجی) شهرستان آبیک شعبه‌های ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک با محوریت تذکر لسانی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی مجرمان و معرفی به دستگاه قضایی گام برمی‌دارند.

این مسئول ادامه داد: افراد ذی‌صلاح برای فعالیت در ستادهای شهر خاکعلی و روستاهای زیاران، قشلاق و ناصرآباد (میرپنجی) شناسایی شده و از آموزش لازم برخوردار شده‌اند.

ظهرابی‌اصل خاطر نشان کرد: از آغاز به کار ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک یعنی از آبان ماه سال گذشته و با همکاری و مساعدت عوامل متعدد به ویژه مسئولان دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان، تذکرات لسانی اعضای ستاد، شناسایی جرایم و انجام فعالیت‌های فرهنگی، تعداد ورودی پرونده‌ها تاکنون 35 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با فعال شدن ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک در مناطق جرم‌خیز به دلیل نا‌امن شدن محیط، ارتکاب جرم به صورت آشکارا و قباحت فروش مواد و CDهای مبتذل و نزاع‌های دسته‌جمعی کاهش محسوس یافته است.

این مسئول از برگزاری دو آزمون تذکر لسانی با حضور 40 نفر از اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری با محوریت امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: منبع این دو آزمون از کتاب تلخیص اصول عقاید و کتاب 10 درس حجت‌الاسلام محسن قرائتی تهیه شده است.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک افزود: این دو آزمون با هدف سنجش اعضا و ارتقای سطح آگاهی عمومی اعضا نسبت به مسائل پیرامون فریضه امر به معروف و نهی از منکر و الزام اعضا به مطالعه کتب و منابع به روز و سوق دادن آنان به سمت سخنان، بیانات و کلمات متون دینی و بزرگان دینی است.

ظهرابی‌اصل بیان کرد: اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک به دو روش یعنی شرکت در کلاس‌های حضوری و تبادل‌نظر و به طور غیرحضوری یعنی در اختیار قرار دادن کتاب از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: در پایان آزمون‌ها یک آزمون کلی در زمینه احکام از رساله آموزشی امام راحل با حضور همه اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک برگزار می‌شود تا میزان سطح اعضا نسبت به مسائل شرعی سنجیده شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری انتخابات، در ایام تبلیغات کاندیداها و در روز انتخابات یک تیم از ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک تشکیل شده بود که پیشگیری از جرایم انتخاباتی را بر عهده داشتند، در این زمینه از دوره آموزشی لازم بهره‌مند شده بودند.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک از توزیع گاهنامه ستاد پیشگیری در هفته قوه قضاییه خبر داد و تصریح کرد: در این گاهنامه که در اختیار عموم مردم و مسئولان گذاشته می‌شود، پیام‌های پیشگیرانه، سخنان قصار بزرگان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مصاحبه مسئولان دستگاه قضایی گنجانده شده است.

ظهرابی‌اصل یادآور شد: تاکنون سه هسته از آقایان و یک هسته از بانوان در ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک تشکیل شده که در هفته قوه قضایئه 10 هسته یعنی دو هسته بانوان و هشت هسته آقایان در قالب 100 نفر را تشکیل خواهیم داد.

ریشه عمده جرایم بیکاری و فقر اقتصادی است

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک ریشه عمده جرایم را بیکاری و فقر اقتصادی دانست و تصریح کرد: با ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و بیکار می‌توان راحت‌تر از وقوع جرم جلوگیری کرد.

ظهرابی‌اصل افزود: طبق آماری که در اسفند ماه سال گذشته به دست آمد، حمل مواد مخدر صنعتی، نزاع و درگیری، سرقت‌، طلاق و بیکاری به ترتیب مهم‌ترین آسیب‌های شهرستان آبیک را تشکیل داده بودند که برای هر یک از این آسیب‌ها کارگروه‌های اختصاصی تشکیل شد.

وی ادامه داد: کارگروه تخصصی حمل و نگهداری مواد مخدر صنعتی تهیه و توزیع بروشورهایی در زمینه آشنایی والدین با انواع مواد مخدر، فرهنگ‌سازی خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد، شناسایی اعضا و باند فروشندگان مواد مخدر و معرفی به دستگاه قضایی را بر عهده دارد.

این مسئول اذعان داشت: ارتقای سطح فرهنگی، شناسایی سردسته‌های نزاع‌های گروهی، توجیه افراد در خصوص عواقب سرقت و معرفی سارقان به دستگاه قضایی از فعالیت‌های کارگروه ‌نزاع و درگیری سرقت است.

مسئول ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری شهرستان آبیک یادآور شد: آگاهی خانواده‌ها پیش از ازدواج فرزندان، د‌ر زمان ازدواج و پس از ازدواج و بر طرف کردن اختلافات زوجین از فعالیت‌های کارگروه طلاق است.

ظهرابی‌اصل بیان کرد: کارگروه بیکاری معرفی افراد به شرکت‌ها و کارخانجات را برعهده دارد گرچه تحقق این امر همت همه مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول