اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرمان خبر داد

کاهش 7 درصدی ناامنی در کرمان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: وقوع ناامنی در استان کرمان طی سال گذشته 7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 7 درصدی ناامنی در کرمان

یدالله موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: وقوع ناامنی در استان کرمان طی سال گذشته نسبت به سال قبل آن هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: وقوع رویدادهای امنیتی در استان کرمان هر ساله با کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته آن مواجه شده و سیر نزولی داشته است که این امر نشان از بالا رفتن سطح امنیت در این استان دارد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ابراز داشت: سالانه پرونده‌های قابل ‌توجهی به دادسراها ارجاع می‌شوند و مورد رسیدگی و اظهار نظر قرار می‌گیرند.

موحد بیان کرد: در سال گذشته در مجموع 167 هزار و 162 پرونده در دادسراهای استان کرمان ثبت شد که 165 هزار و 763 فقره از آن‌ها پس از رسیدگی و صدور قرار نهایی مختومه شد و بقیه در جریان رسیدگی قرار دارند.

وی  عنوان کرد: مختومه شدن این تعداد از پرونده‌ها در سال گذشته رشد 43 درصدی نسبت به سال قبل آن را نشان می‌دهد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه از جمله تکالیف و وظایف ذاتی دادسرا مقابله با فساد و جرائم اقتصادی است، عنوان کرد: دادسرای کرمان نیز از این مهم مستثنا نبوده و در اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین اجرای سایر قوانین از جمله قانون مقابله با فساد مالی برای خشکاندن ریشه فساد مالی و اقتصادی قاطعانه ورود پیدا کرده است.

موحد اذعان داشت: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در راستای حفظ اموال عمومی، حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و صیانت از حقوق عمومی، جلوگیری از تغییر وضعیت اراضی کشاورزی، باغات، جنگل‌ها و مراتع و تخریب غیرقابل جبران محیط زیست تشکیل شده و ریاست آن با رئیس کل دادگستری استان کرمان است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال تصریح کرد: با پیگیری‌ها و پشتکار اعضای این شورا در سال گذشته 64 میلیون و 631 هزار و 470 متر مربع از ید سودجویان و متصرفان اراضی دولتی به ارزش حدود 6 تریلیون و 802 میلیارد و 452 میلیون و 903 هزار و 440 ریال اعاده و در مجموع یک هزار و 466 فقره پرونده در استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/80019/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول