اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی خواستار شد

تامین امنیت ترافیکی با همکاری دستگاه‌های مختلف در آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: تامین امنیت ترافیکی و ارتقای انضباط در عبور و مرور با همکاری دستگاه‌های مختلف در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

تامین امنیت ترافیکی با همکاری دستگاه‌های مختلف در آذربایجان غربی

عباس فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به وجود تعامل و همکاری مطلوب بین دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در ارتباط با ترافیک جاده‌ای، اظهار داشت: پلیس راه آذربایجان غربی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، اورژانس، هلال احمر و ... در تامین امنیت ترافیکی و ارتقای انضباط در عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان تاثیر مستقیم دارند.

وی با خطاب قرار دادن مسافران سفرهای تابستانی، رعایت ابتدایی‌ترین نکات ایمنی را خواستار شد و گفت: داشتن فاصله مناسب با وسیله نقلیه‌ای که در جلو حرکت می‌کند، سبب جلوگیری از وقوع حادثه در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز می‌شود.

فرمانی بستن کمربند ایمنی برای حفظ جان راننده و سرنشینان خودرو را بسیار حیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: با بستن کمربند ایمنی ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به شدت کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی افزود: قبل از آغاز سفر باید از سالم بودن خودرو و کارکرد قسمت‌های مختلف آن اطمینان حاصل کرد، لازم است با توجه به طولانی بودن سفر هر دو ساعت یک بار خودرو متوقف و کارکرد صحیح آن کنترل شود.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به نقش داشتن عوامل مختلف در وقوع حادثه‌های رانندگی، تصریح کرد: اختلاف فشار باد تایرها یکی از این عوامل است و باید به دقت کنترل شود.

فرمانی ادامه داد: خوردن، آشامیدن، صحبت با سرنشینان خودرو و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بسیار خطرناک بوده و ممکن است منجر به حادثه شود.

وی حد مجاز بارگیری در باربند خودرو را 50 کیلوگرم، عنوان کرد و گفت: برای حمل بار لازم است از باربندهای تائید شده و مجاز استفاده شود و بار به صورت یکنواخت توزیع شود تا خودرو در پیچ جاده‌ها با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول