اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

ناامنی انتخاباتی در کرمان نداشته‌ایم

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تاکنون هیچ گونه تنش و موضوع و مسئله ناامنی در حوزه انتخابات در استان کرمان نداشته‌ایم.

ناامنی انتخاباتی در کرمان نداشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی در ایجاد بسترهای لازم برای انتخابات و در حفظ نظم، آرامش، امنیت جامعه و حفاظت از آرای مردم در روز اخذ رأی و بعد از انتخابات و ایجاد امنیت جامعه در مقابل تهدیدات نقش بسیار گسترده‌ای را ایفا می‌کند و آمادگی کامل در این زمینه دارد.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات و مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خود یکی از شاخص‌های اصلی مشروعیت هر نظام است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان مردم‌سالارترین نظام سیاسی دنیا طی 35 سال عمر خود تاکنون 33 انتخابات برگزار کرده و با این شاخص مشروعیت خود در صحنه سیاسی جهان را به نمایش گذاشته است.

چناریان با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند با بی‌ثبات و ناامن جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران مردم را برای حضور در انتخابات بی‌انگیزه جلوه دهند، گفت: مردم در روز جمعه با مشارکت گسترده خود در انتخابات این نقشه دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در یکی از بحرانی‌ترین مناطق دنیا واقع شده است، تصریح کرد: ایران اسلامی امن‌ترین کشور در منطقه است و این آرامش و امنیت به برکت حضور مردم در تمام صحنه‌های دفاع از نظام و انقلاب است.

چناریان بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان یکی از سازمان‌هایی که افتخار خدمتگزاری برای ایجاد امنیت مردم را دارد، نقش اساسی در خلق حماسه سیاسی دارد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با کمترین تنش در راستای برگزاری انتخابات در جامعه رو‌به‌رو بوده‌ایم و این امر نشانه بلوغ سیاسی مردم و مشارکت تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها است.

این فرمانده انتظامی افزود: همه چیز در نظام جمهوری اسلامی ایران حول محور ولایت‌فقیه و قانون است و در این دوره کمترین تنش را نسبت به دوره‌های قبل داشته‌ایم.

چناریان با اشاره به اینکه در استان کرمان تاکنون هیچ گونه تنش و موضوع و مسئله ناامنی در حوزه انتخابات نداشته‌ایم، اظهار داشت: نیروی انتظامی در استان کرمان با توجه به وجود 2 هزار و 486 شعبه اخذ رأی در سراسر استان و بیش از 5 هزار و 972 صندوق اخذ رأی پیش‌بینی لازم را با استفاده از تمام توان انتظامی خود انجام داده است.

وی گفت: نیروی انتظامی در قالب یک قرارگاه امنیتی ویژه به عنوان امام علی(ع) و دو قرارگاه فرعی در جنوب و شرق و شمال و غرب، امر انتخابات را با به‌کارگیری تمام توان تخصصی، عملیاتی و انتظامی رصد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: بعد از انتخابات نیز برگزاری جشن و یا اجتماع باید با اخذ مجوز از شورای تامین صورت گیرد و نیروی انتظامی با گروه‌های دارای مجوزهای لازم همکاری می‌کند.

چناریان گفت: بررسی‌ها درباره موضوع توزیع مشروبات الکلی در رفسنجان موجب بروز خطرات جانی برای تعدادی از افراد شده که در حال پیگیری است و تاکنون هشت نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی بروز چنین حوادثی را از اثرات سوء‌استفاده از ماهواره در بین خانواده‌ها دانست و بیان داشت: در برابر این مسئله نمی‌توان هیچ گروهی را به صورت فردی و بخشی مورد خطاب قرار داد و امروز در برابر این مسئله همه باید پاسخگو باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان درباره استفاده از گاز اشک‌آور در حاشیه سفر روحانی به کرمان عنوان کرد: این امر به دنبال بروز نزاعی در کنار محل برگزاری این سخنرانی انجام شده است و با حضور فرمانده انتظامی شهرستان و معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان به این موضوع رسیدگی شد.

چناریان با اشاره به اینکه برخورد با همراهان و هواداران دکتر ولایتی که در برخی سایت‌ها مطرح شده نیز صحت ندارد، عنوان کرد: از این سایت‌ها انتظار داریم، منصفانه خبر خود را اصلاح کنند.

انتهای پیام/80018/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول