اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا:

نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت‌آفرین است

فرمانده ناجا گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت‌آفرین است.

نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت‌آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین که در مجتمع شهید آقایی برگزار شد، با اشاره به رشد ناامنی در کشورهای بزرگ دنیا، اظهار کرد: نوع نظام جمهوری اسلامی امنیت‌آفرین است.

احمدی‌مقدم افزود: وقتی گوشه‌ای از حوادث برزیل و ترکیه در ایران روی می‌دهد، مردم و نظام در یک رابطه مستحکم این چالش را حل می‌کنند و این نشان از رابطه خوب بین مردم و حاکمیت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بدون امنیت امکان انجام هیچ پیشرفتی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: عدالت، آبادانی و پیشرفت در رتبه‌های بعدی امنیت قرار دارند.

احمدی‌مقدم افزود: در رده‌بندی‌های علمی نیازهای فیزیولوژیکی و زیستی نیازهای اولیه انسان محسوب می‌شوند؛ اما باید پذیرفت که نیازهای اولیه‌ای همچون نیاز فیزیولوژیکی و زیستی نیز بدون امنیت برآورده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: امنیت نیاز پایه انسان است و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی وظیفه سختی را برای برقراری امنیت بر عهده دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای همسایه کانون ناامنی‌های بسیاری هستند، با وجود همه تهدیداتی که امروز متوجه جمهوری اسلامی است، شاهد برقراری امنیت پایدار و مطلوب در کشور هستیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به برگزاری انتخابات در کشورهای بزرگ جهان همچون روسیه، فرانسه و آمریکا ادامه داد: امنیت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مطالبات در برگزاری انتخابات در کشورهای بزرگ جهان است تا جایی که پوتین در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود در میدان سرخ مسکو به حل مشکلات مواد مخدر و مافیا در این کشور می‌پردازد و این نشان از وجود معضلی بزرگ به نام نبود امنیت در این کشورهاست.

وی بیان کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می‌بینیم که هیچ دغدغه‌ای از سوی کاندیداها برای برقراری امنیت وجود ندارد و تنها در برخی مسائل اجتماعی مانند اعتیاد از باب فرهنگی نگاه می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم حاکمیت را از آن خود می‌دانند و به خوبی احساس می‌کنند که می‌توانند آزادانه و بدون هیچ گونه گوشه‌گیری انتقادات خود را مطرح کنند.

فرمانده نیروی انتظامی حضور 70 درصدی مردم ایران در انتخابات را با انتخابات سایر کشورها غیر قابل مقایسه خواند و افزود: حضور کم مردم در انتخابات کشورهای بزرگ دنیا به معنای عدم تأثیر انتخابات در سرنوشت مردم است؛ اما حضور خوب مردم در انتخابات جمهوری اسلامی رابطه خوب حاکمیت و مردم را نشان می‌دهد.

احمدی‌مقدم تصریح کرد: بعد از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌بینیم که علی‌رغم همه تلاش‌ها و تبلیغات دشمنان نظام که با موج عظیم شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی در حال انجام است، مرجعیت و روحانیت همچنان در صدر مرجعیت فکری مردم قرار دارند.

وی گفت: اقبال 89 درصدی مردم به برنامه‌های صدا و سیما در انتخابات ریاست جمهوری در 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده و این بیانگر سطح پایین اعتماد مردم به رسانه‌های بیگانه و معاند است.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: طبق آخرین نظرسنجی‌ها، 85 درصد مردم در پیگیری حقوق مسلم خود مصمم هستند؛ البته در روش‌های پیگیری این حقوق، تفاوت نظرهایی وجود دارد؛ اما همه در اصل دفاع از حقوق خود مصمم هستند و این نشان‌دهنده وحدت و انسجام ملی و همچنین برخورداری از نعمت ولایت است.

وی، عنصر ولایت فقیه را موجب استحکام نظام دانست و افزود: بارها شاهد این بوده‌ایم که توفان‌هایی به سمت نظام می‌آیند؛ اما با تدبیر و قدرت نعمت ولایت شاهد این هستیم که نظام هر بار قدرتمندتر از قبل به حرکت خود ادامه می‌دهد.

احمدی‌مقدم ادامه داد: انتخابات 24 خرداد یکی از گسترده‌ترین و امن‌ترین انتخابات بود که در آن هیچ حادثه امنیتی قابل توجهی روی نداد و تنها در برخی روستاها در انتخابات شوراهای روستاها شاهد مشکلات کوچکی بودیم که با وساطت بزرگان روستا و منطقه حل شد.

وی امنیت خوب انتخابات را نشان از رشد و بلوغ و همچنین درجه آگاهی ملت ایران دانست و تأکید کرد: نگاه مثبتی به خدمات ناجا در کشور وجود دارد و درصدد هستیم روز به روز این نگاه مثبت را به نسبت قبل ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عملکرد سردار جعفری نسب در مسئولیت فرماندهی انتظامی استان قزوین، حرکت فرماندهی انتظامی این استان را چشمگیر دانست و گفت: در دوره فعالیت فرمانده سابق نیروی انتظامی قزوین شاهد یک جهش بزرگ در امنیت این استان بودیم و امیدواریم این جهش با حضور فرمانده جدید ادامه یابد.

انتهای پیام/2667/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول