اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت تأکید کرد

لزوم تسریع در اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی

امام جمعه موقت دهدشت با تأکید بر لزوم تسریع در اجرای احکام از سوی دستگاه قضایی اذعان داشت: دستگاه قضایی با وجود خدمات ارزشمندی که دارد اما هنوز به نقطه مطلوب در اجرای حکم نرسیده است.

لزوم تسریع در اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمطلب تقوی در خطبه اول نماز جمعه دهدشت در بیان پاداش و مکافات عمل انسان اظهار داشت: خداوند هم فجور و هم تقوا را برای انسان مشخص کرده است و این انسان است که باید به دنبال انجام کار شایسته باشد یا به بیراهه رود.

امام جمعه موقت دهدشت ادامه داد: خداوند به هیچ انسانی ظلم نمی‌کند و دو حجت ظاهره و باطنه را برای او قرار داده است تا بر اساس این دو تصمیم بگیرد.

تقوی از انبیای بزرگ الهی به حجت ظاهره نام برد و افزود: حجت باطنه نیز همان عقل انسان است.

امام جمعه موقت دهدشت انسان‌های متقی را دوستان خدا خواند و تصریح کرد: اگر انسان زمینه گناه برایش فراهم شود و گناه نکند روزنه‌ای از نور به سویش باز می‌شود.

تقوی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته دهدشت با اشاره به شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و آغاز هفته قوه قضائیه در تبیین شخصیت این عالم وارسته گفت: شهید بهشتی شخصیتی بود که افراد خبره او را می‌شناختند و انسانی وارسته و سرو بلند استقامت انقلاب  بودند.

تقوی آمار شهدای ترور را بیش از 17 هزار شهید عنوان کرد و ابراز داشت: آمریکای جنایتکار در صدر تروریست‌های عالم است و در این راه به کودک، جوان، ائمه جمعه و جماعات، دانشمند و.. رحم نکرده است.

امام جمعه موقت دهدشت در ادامه افزود: امروز این ملت وارث این شهداست و راه شهدا را با استقامت ادامه خواهد داد.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) درباره عظمت و سختی قضاوت از قضات به چهار گروه نام برد و گفت: به فرموده امام صادق (ع) سه گروه از این قضات به آتش جهنم افکنده خواهند شد و تنها گروهی که قضاوت به حق می‌کنند و می‌دانند، به بهشت می‌روند.

تقوی افزود: قاضی که به حق قضاوت می‌کند اما نمی‌داند، قاضی که قضاوت به ناحق می‌کند و خودش هم نمی‌داند و آنکه به ناحق قضاوت می‌کند و می‌داند جزو گروه‌های جهنمی هستند.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در اجرای احکام از سوی دستگاه قضایی اذعان داشت: دستگاه قضایی با وجود خدمات ارزشمندی که دارد اما هنوز به نقطه مطلوب در اجرای حکم نرسیده است و نباید اجرای حکم را به تأخیر بیندازد.

امام جمعه موقت دهدشت در ادامه یادآوری مناسبت‌های هفته، روز صنعت، معدن و تجارت را متذکر شد و گفت: قرآن صنعت، معدن و تجارت را به پیامبران آموخته است و به فرموده امام صادق (ع) کسانیکه کار صنعتی می‌کنند باید خبره باشند یعنی استاندارد را رعایت کنند.

انتهای پیام/82016/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول