اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

دستگاه قضایی چهره حکومت است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: پیشانی حکومت‌ها تشکیلات قضایی آنان است.

دستگاه قضایی چهره حکومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای شورای قضایی استان فارس اظهار داشت: آن هنگام که خداوند خواست به داوود قدرت بدهد و حاکمیت انبیای اللهی را پایدار سازد فرمود «یا داود انّا جعلناک خلیفه فی‌الارض فحکم بین‌الناس بالحق» و این به دلیل آن بوده که قضاوت نماد حکومت است.

وی افزود: تمام هویت یک حکومت در قضاوت خلاصه می‌شود و نحوه قضاوت در یک حکومت نشان می‌دهد که در چه مسیری سیر می‌کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اسلام برای قضاوت و اجرای حدود احکام الهی سخنان بسیاری دارد، اضافه کرد: در روایات آمده که اجرای صحیح حدود از 40 باران عصرگاهان که موجب وفور نعمت و محصول می‌شود، ارزشمند‌تر است. 

آرامش جامعه با دستگاه قضایی سالم محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین اذعان داشت: آرامش در جامعه به دنبال دستگاه قضایی سالم تحقق می‌یابد که فرد خوابیده در خانه مورد ظلم قرار نگیرد و اگر ظلمی توسط ظالمی اتفاق افتاد، دستگاه قضایی از وی دفاع کند.

وی ابراز داشت: محمدبن ابی‌بکر، نماینده امام علی (ع) در مصر بود و امام در نامه‌ای به وی سفارش می‌کند که در نگاه کردن به مردم مساوات را رعایت کند.

ایمانی ادامه داد: فردی که برای تظلم‌خواهی به دستگاه قضایی وارد می‌شود نباید هیچ‌گاه احساس کند که ممکن است مورد ظلم واقع شود.

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود بر لزوم فعالیت تشکیلاتی برای رسیدگی به خانواده زندانیان و محکومان تأکید کرد و گفت: خانواده بی‌سرپرست طعمه‌ای برای صیادان و شکارچیان می‌شود. 

آنگاه که دشمن با دست خود گورش را می‌کند

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به آیه شریفه «فالتقطه آل فرعون لیکون لهم عدوا و حزنا ان فرعون و هامان و جنودهما کانوا خاطئین» بیان داشت: موسی در ساحل نیل توسط خاندان فرعون و لشگریان وی از آب گرفته شد تا سنت الهی تحقق پیدا کند.

ایمانی افزود: این آیه بیان می‌کند که موسی دشمن فرعون می‌شود و آنان اشتباه کردند و باطل به دست خود اسباب نابودی خویش را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: سنت آفرینش بر این است که حق پایدار بماند و در جامعه حاکم شود.

وی، پرورش بزرگ موحد جهان در خانه شرک را مصداق همان سنت الهی توصیف کرد و ادامه داد: این سنت بارها اتفاق افتاده و باز تکرار می‌شود؛ چنانکه فرعون و هامان و جنود آنها در دنیای حاضر آمریکا و انگلیس و اتباعشان هستند که همان راه غلط را می‌پیمایند.

به گفته وی، استکبار و ایادی آن با برنامه‌ریزی‌های غلط خود، باعث شدند، انتخابات 92 ایران به عنوان یک حرکت جهانی و بین‌المللی بیشتر مطرح شود.

ایمانی اضافه کرد: اینان با برنامه‌های به اصطلاح تخریبی خود باعث شدند مردم بیشتر به سرنوشت خود حساس شوند و سرمایه‌گذاری‌های آنها برای ضربه به نظام تبلیغ نظام شد.

وی از یکی از سایت‌های ضد انقلاب مثال آورد که خبرهای پربازدید را بر روی خروجی خود قرار می‌دهد و یادآور شد: گردانندگان این سایت اعلام کرده بودند که ما در مسیری قرار گرفته‌ایم که تمام خبرهای ما در تأیید نظام جمهوری اسلامی ایران است و گویی ما هزینه می‌کنیم تا آنها برداشت کنند.

ایمانی، مسئله ظهور را در همین چارچوب قابل تفسیر دانست و گفت: آیاتی که در مورد فرعون و هامان مطرح شده، تأویل زندگی امام دوازدهم نیز هست.

وی بیان کرد: دشمنان ما با دست خود فضای رشد و بالندگی جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند و کیدشان به خود آنها باز می‌گردد.

به گفته وی، تحریم دشمن شکوفایی علمی ایران را رقم زد و فشار اقتصادی، جامعه را در دشمنی با آمریکا راسخ‌تر کرد و فضا به همین گونه جلو می‌رود تا آمادگی ظهور منجی فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی، اذعان داشت: چارچوب قانون اساسی به برکت فکر و اندیشه صائب شهید بهشتی تدوین شد و نام و شیوه شهادت وی با 72 تن از یارانش شباهت به واقعه کربلا پیدا کرد.

به گزارش فارس، این دیدار با حضور اعضای شورای قضایی فارس، اداره کل بازرسی این استان، سازمان قضایی نیروهای مسلح، پزشکی قانونی، اداره کل زندان‌ها، ثبت اسناد و املاک و جمعی از قضات دادگاه‌های تجدید نظر فارس و به منظور تجدید میثاق و اعلام بیعت مجدد با نماینده ولی فقیه در این استان صورت گرفت.

همچنین آیت‌الله ایمانی در این دیدار صمیمی به سبب موفقیت دستگاه قضایی در کاهش آمار جرائم مهم در فارس از دستگاه قضایی این استان تشکر کرد.

انتهای پیام/2448/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول