اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه ویژه روحانیت در همدان:

نباید فضاهای سیاسی را وارد دستگاه قضا کرد

رئیس دادگاه ویژه روحانیت در همدان با بیان اینکه قوه قضاییه باید دارای استقلال کامل باشد، گفت: گاهی مسائل و فضاهایی در کشور به وجود می‌آید که جنبه سیاسی دارد اما نباید این فضاهای سیاسی را وارد دستگاه قضا و دادگاه کرد.

نباید فضاهای سیاسی را وارد دستگاه قضا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام صادق ابراهیمی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با بزرگداشت هفته قوه قضاییه، شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی خواند و افزود: این شهید بزرگوار به عنوان معمار قوه قضاییه خدمات ارزنده‌ای را به نظام اسلامی ارائه کرد.

وی سال 60 را در تاریخ انقلاب اسلامی سالی سخت و پر از حادثه عنوان کرد و ادامه داد: در این سال علاوه بر تحمیل جنگ به ایران، درگیری‌های قومی در برخی از نقاط کشور بر مشکلات پیش رو دامن زده بود.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان همدان ابراز داشت: فعالیت‌های تروریستی منافقان نیز از دیگر مشکلات این سال بود به طوری که حزب‌اللهی‌ها و مسئولان نظام امنیت جانی نداشتند.

وی با بیان اینکه در این شرایط بنی‌صدر نیز در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کرد، گفت: در همین سال و در چنین شرایطی شهید بهشتی به همراه 72 تن از یارانش توسط منافقان مظلومانه به شهادت رسیدند.

ابراهیمی ادامه داد: امام خمینی با شنیدن شهادت این شهید بزرگوار، بسیار ناراحت شدند و تعبیر «بهشتی، یک ملت بود» را در مورد ایشان به کار بردند.

*شهید بهشتی مظلومانه زیست و مظلومانه شهید شد

وی از ترور شخصیت شهید بهشتی از سوی مخالفان وی سخن گفت و ابراز داشت: دروغ‌هایی چون سرمایه‌دار بودن شهید بهشتی، داشتن خانه‌های مجلل و... ترویج آن در بین مردم برای بدنام کردن آیت‌الله بهشتی بر مظلومیت این شهید والامقام افزوده بود.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان همدان با اشاره به فعالیت‌های شهید بهشتی گفت: حتی کسانی که چندان با انقلاب سازگار نبودند به واسطه شهید بهشتی با انقلاب پیوند خورده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حساسیت امر قضاوت، موفقیت در این امر را منوط به داشتن تقوا از یک سو و نداشتن برخورد عجولانه از سوی دیگر عنوان کرد.

ابراهیمی ادامه داد: باید بعد از بررسی ادله و کسب شواهد و قرائن متقن و محکم نسبت به امر قضاوت اقدام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه قوه قضاییه باید دارای استقلال کامل باشد، تأکید کرد: هیچ قوه و یا مسئولی حق ندارد قاضی را تحت تأثیر خود و اهدافش قرار دهد.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان همدان افزود: گاهی مسائل و فضاهایی در کشور به وجود می‌آید که جنبه سیاسی دارد ولی نباید این فضاهای سیاسی را وارد دستگاه قضا و دادگاه کرد.

* مردم هر مسئله‌ای را دادگاهی نکنند/سعه صدر داشته باشیم

وی در ادامه از ورود 218 هزار پرونده به دستگاه قضا در سال 91 خبر داد و گفت: 217 هزار پرونده مختومه شده که این امر نشان از پرکاری دستگاه قضا دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: هر چند این تعداد پرونده و ورود آن به دستگاه قضا حاکی از کثرت آن نیز هست که باید فکری به حال این قضیه شود.

وی با طرح این سئوال که چرا باید با اندک مشکلی کار را به دستگاه قضایی کشاند؟ افزود: باید با تدبیر و مصالحه مشکلات را حل و فصل کرد و مانع از ورود هر پرونده‌ای به دستگاه قضا شد.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت استان همدان با بیان اینکه مردم ما نباید این قدر عصبی باشند، گفت: عصبانیت و اقدام عجولانه باعث ازدیاد پرونده‌ها در دستگاه قضا شده است.

*روزه‌خواری علنی جرم است/برخورد می‌شود

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود: باید حرمت این ماه را نگاه داشت و مانع از روزه‌خواری در ملأ عام شد.

ابراهیمی روزه‌خواری علنی را جرم خواند و گفت: باید با کار تبلیغاتی مانع از چنین اقدامی شد.

وی با انتقاد از اینکه چرا کار تبلیغی در این زمینه کم است، افزود: باید در ماه مبارک رمضان بنرهایی با مضمون قبح روزه‌خواری در ملأ عام در میادین و مراکز اصلی شهر نصب شود.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت در استان همدان ابراز داشت: همان طور که برای اقدامات و فعالیت‌های سیاسی کارهای تبلیغی انجام می‌شود در این زمینه باید قوی‌تر وارد شد.

انتهای پیام/89002/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول