اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر مطرح کرد

رضایت مردم از دستگاه قضا / فرهنگ‌سازی برای کاهش جرم در جامعه

امام جمعه بوشهر گفت: رضایتمندی مردم از دستگاه قضا نشان‌دهنده عملکرد مثبت این مجموعه است اما باید فرهنگ سازی برای کاهش جرم از سوی تمام دستگاه‌ها جدی گرفته شود.

رضایت مردم از دستگاه قضا / فرهنگ‌سازی برای کاهش جرم در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی استان بوشهر با اشاره به نقش مهم قضاوت در حکومت اسلامی اظهار داشت: مسئولان دستگاه قضایی در استان باید در انجام امورات خود قوانین اسلامی را همواره مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: قضاوت کار آسانی نیست و مسئولان و قضات باید در بررسی و حل و فصل پرونده‌های قضایی نهایت دقت را داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه قضائی  یکی از حوزه‌های مهم، بنیادین و استراتژیک نظام اسلامی ایران است، گفت: از این رو در اسلام بر مسئله قضاوت تأکیدات بسیار ویژه‌ای شده است.

صفایی بوشهری کار قضاوت را کاری آسمانی و خدایی دانست و در ادامه، جوانب گوناگون مهم قضاوت و میزان تأثیر گذاری مثبت آن در جامعه اسلامی را تشریح کرد.

امام جمعه بوشهر همچنین افزایش جمعیت، بروز فشارهای مختلف اجتماعی و اقتصادی و عدم مراعات امور و قوانین فرهنگی و دینی را در افزایش سطح مرافعات و مشکلات قضایی در جامعه بسیار مهم دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر، فرهنگ سازی و نظارت‌های پیشگیرانه سایر قوا را در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی بسیار مؤثر دانست و خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها در سنگر اول کمک رسانی حوزه قضایی هستند.ریشه بسیاری از مشکلات و مرافعات قضایی به خلاءهای قانونی و اجرای نادرست قوانین در جامعه برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عملکرد قوه قضائیه را موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: نشانه این موضوع، بالا بودن درجه رضایتمندی مردم از دستگاه قضا است.

امام جمعه بوشهر در ادامه بیانات خود با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی سایر دستگاه‌ها در جهت کاهش آمار جرم و جنایت، اذعان داشت: باید در این راستا تمامی قوای نظام، خود را در جهت یاری رساندن به قوه قضائیه هم سو کنند.

صفایی بوشهری همچنین خواستار تلاش تمامی قوا و دستگاه‌های نظام در جهت جلوگیری از بروز تخلفات، فرهنگ‌سازی و نظارت پیشگیرانه در جامعه شدند.

انتهای پیام/66002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول