اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آبیک:

دستگاه قضایی هیچ ترسی از هجمه تبلیغات دشمنان ندارد

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: دستگاه قضایی از صدور و اجرای احکام اسلامی که مورد هجمه تبلیغات دشمنان نظام است، هیچ ترسی ندارد.

دستگاه قضایی هیچ ترسی از هجمه تبلیغات دشمنان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سید‌ آیت‌الله بنی‌هاشمی پیش از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در سخنانی در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: امروز قانون اساسی نشأت گرفته از دین اسلام دشمنان را آزار می‌دهد به همین دلیل قوانین اسلامی را به بهانه حقوق بشر مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی افزود: با توجه به علم و تکنولوژی روز قضات دستگاه قضایی هوشیارتر از همیشه عمل کرده و منطبق با موقعیت و مصلحت جامعه نسبت به صدور و اجرای احکام اقدام کنند.

این مسئول دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی را نسبت به دستگاه قضایی سایر کشورهای اسلامی متفاوت خواند و گفت: قوانین بر مبنای شریعت بنا نهاده شده و هر قانونی که بخواهد به تصویب برسد باید از زیر تیغ شورای نگهبان بگذرد تا ا‌ز نظر فقهی دچار مشکل نباشد.

مردم‌سالاری دینی نتیجه قانون اساسی مدون و مترقی است

رئیس دادگستری شهرستان آبیک مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی را نتیجه قانون اساسی مدون، مترقی و پیشرفته‌ تدوین شده از سوی شهید بهشتی ذکر کرد و گفت: شهید بهشتی با تدوین توأم جمهوریت و اسلامیت در قانون اساسی که امری سخت بود سیستم انقلاب را بر مبنای حکومت اسلامی بنا نهاد.

بنی‌هاشمی افزود: بسیاری از معاندین با تدوین قانون اساسی بر مبنای اسلامی مخالفت کردند و حتی تهمت انحرافی به این شهید بزرگوار زدند؛ این در حالی بود که امام خمینی (ره) شهید بهشتی را می‌شناخت و به ایشان مسئولیت دستگاه قضایی را سپرد و حتی از ایشان به عنوان یک ملت نام برد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی با مدیریت دقیق و هوشمند در آغاز انقلاب علی‌رغم همه مخالفت‌ها و تهمت‌ها قانون اساسی را تدوین کرد.

این مسئول اذعان داشت: شهید بهشتی با دید باز و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی خدمات ارزنده‌ای به نظام کرد و میثاق ملی یعنی قانون اساسی را که ثمره خون هزاران شهید است را تدوین کرد.

بنی‌هاشمی اضافه کرد: شهید بهشتی و یارانش از نخبگان جامعه بودند که خود شخصیت شهید بهشتی در شکل‌گیری نهضت امام راحل نقش بسزایی ایفا کرده، بنابر این مطلوب است ایده، عقیده و راه و روش شهید بهشتی در بین آحاد جامعه تبیین شود تا مردم از سیره و روش آنان پیروی و استقبال کنند.

ضرورت احیای پلیس قضایی در جامعه

رئیس دادگستری شهرستان آبیک احیای پلیس قضایی که از دستاوردهای شهید بهشتی بود را در جامعه ضروری دانست و گفت: امروز پلیس قضایی از نیازهای اساسی و جدی دستگاه قضایی است، چرا که نیروی انتظامی با توجه به مسئولیت‌های متعدد و بیش از صد مسئولیت، آن گونه که شایسته است در خدمت دستگاه قضایی نیست.

بنی‌هاشمی افزود: دستگاه قضایی به نیروی آماده‌باش و آموزش‌دیده نیازمند است تا بتواند دستورات و احکام قضایی را به نحو احسن و به موقع اجرایی کرده و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی بر مبانی فقهی و اسلامی و علوم روز و چند زبان دنیا تسلط کامل داشت و با درک موقعیت انقلاب، همانند پلی توانست شکاف بین مسئولان سنتی و امروزی را پر کند.

این مسئول ادامه داد: خلق حماسه‌ها‌ی متعدد در نظام اسلامی از سوی مردم بیانگر این است که مردم در انتخاب مسئولان آزاد هستند، ولی در کشورهای منطقه این‌گونه نیست.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک اظهار داشت: همان طور که در اخبار آمده بود چند روز پیش امیر قطر یک شبه حکومت و قدرت را به صورت ارثی به فرزندش سپرد، بدون اینکه برای نظر مردم احترام قائل شود. بنی‌هاشمی ابراز داشت: دشمنان نظام اسلامی انتخابات ایران را نادیده می‌گیرند، ولی از نحوه انتقال قدرت در قطر به خاطر منافعشان تعریف و تمجید می‌کنند که البته چهره واقعی دشمنان را برملا ساخت.

انتهای پیام/77006/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول