اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آران و بیدگل:

بهشتی خاری در چشم دشمنان بود

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به فرمایش امام(ره) در مورد مظلومیت آیت‌الله بهشتی گفت: وی به عنوان یکی از بهترین یاران انقلاب همیشه چون خاری در چشم دشمنان اسلام و ایران بود.

بهشتی خاری در چشم دشمنان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در شهرستان آران و بیدگل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: دکتر بهشتی مجتهدی توانمند، عالمی وارسته و متفکری بود که در علوم معقول اهل نظر و مدیری مدبر و شخصیتی جامع در بین مسئولان به حساب می‌آمد.

وی با اذعان به اینکه هدف سازمان سیا پس از حادثه طبس نابودی و کشتن مسئولان متنفذ جمهوری اسلامی بود، گفت: دشمنان فکر می‌کردند با کشتن کسانی مانند دکتر بهشتی می‌توانند نظام اسلامی را نابود و در چشم مردم خوار کنند، غافل از اینکه این نظام را خود مردم بدست آوردند و تداوم آن نیز به دست همین مردم است.

امام جمعه آران و بیدگل وجود آیت‌الله بهشتی در دستگاه قضا را ضامن اجرای احکام نورانی اسلام دانست و افزود: خیال باطل دشمنان و استکبار جهانی این بود که کشتن او موجب تزلزل و نابودی دستگاه قضایی در کشور می‌شود در حالی که سربازان اسلام پس از وی، در سنگر قضا، این پرچم را به دست گرفته و به لطف خدا تاکنون این مرجع متضمن اجرای عدالت و حدود الهی بوده است.

موسوی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات پرشور 24 خرداد ماه امسال خاطرنشان کرد: حضور پرنشاط و گرم ملت ایران در انتخابات امسال مسبب آثار و برکات و پیامدهای بزرگ و مثبتی برای کشور بود.

وی، افزایش اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل، بسته شدن پرونده فتنه، باطل شدن ادعای تقلب در انتخابات، نمایش آزادی بیان و سردرگمی شبکه‌های بیگانه از جمله آثار و برکات مثبت این دوره انتخابات برشمرد.

خطیب نماز جمعه آران و بیدگل در بخش دیگر از خطبه‌ها با اشاره به آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: محور اصلی در کسب زندگی اسلامی، احسان به یکدیگر است و این وظیفه هر مسلمانی است که پس از عبادت خداوند و پرهیز از شرک‌ورزی، احسان و نیکی به پدر و مادر، خویشان و ایتام و تهیدستان را سرلوحه کارخود قرار دهد.

وی جامعه اسلامی را یک جامعه خیررسان دانست و افزود: بهترین روش زندگی اسلامی در یک جامعه توحیدی،  توجه به یکدیگر، رعایت حقوق، پرهیز از آزار و اذیت و تجاوز به حقوق، تواضع، فروتنی و نیکی به همنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان امام جمعه مشهد اردهال نیز در خطبه های این هفته در بارگاه سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی، خون این عالم وارسته به همراه 72 تن از دولتمردان جمهوری اسلامی را موجب استواری پایه‌های انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی  از آیت‌الله بهشتی به عنوان فقیهی فرزانه، اندیشمندی جهانی نام برد و گفت: گرچه وی شایسته شهادت بود اما ادامه زندگانی ایشان اثرات و برکات بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی داشت.

وی با تأکید بر لزوم شناخت نظام حاکمه آمریکا و نظام مبتنی بر ولایت فقیه جمهوری اسلامی توسط ملت‌های جهان خاطرنشان کرد: حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناوگان آمریکایی در خلیج فارس موجب جریحه‌دار شدن قلب مردم دنیا و افزوده شدن برگ سیاهی دیگر بر تاریخ آمریکا بود.

به گفته وی گرچه هشتم تیرماه به عنوان روز مبارزه با سلاح اتمی و میکروبی در دنیا شناخته شده اما حکومت‌های به ظاهر بزرگ دنیا در عمل بدترین سلاح‌های شیمیایی را در اختیار دارند و بسیاری از مردم ایران قربانی این سلاح‌ها شدند و هنوز از آثار آن رنج می‌برند.

انتهای پیام/2406/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول