اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب:

حوزه‌های علمیه برای مقابله با دشمنان امام زمان(عج) تقویت شوند

یکی از مراجع تقلید در قم خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: امروز تکفیری‌ها در داخل کشور در حال فعالیت هستند و حوزه‌های علمیه برای مقابله با دشمنان امام زمان(عج) باید تقویت شوند.

حوزه‌های علمیه برای مقابله با دشمنان امام زمان(عج) تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران و زائران مسجد مقدس جمکران در روز میلاد حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: همه کسانی که به این مکان مقدس مشرف می‌شوند باید بهره کافی را از آن برده و این سفر روحانی برای آن‌ها توأم با معرفت واقعی، گناهان بخشیده شده و حاجات برآورده شده باشد.

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی وجود مقدس امام زمان(عج) به دو چیز تشبیه شده، به تشریح این دو تشبیه پرداخت و ابراز داشت: نخستین تشبیه این است که امام زمان(عج) مانند نور آفتاب هستند، به امام معصوم گفتند امام زمان(عج) باید در میان مردم باشند و با سخنان و رفتارشان مردم را هدایت کنند، این سخن شبهه‌ای است که امروز نیز مطرح می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام صادق(ع) زیباترین تشبیه را در این باره اظهار کردند؛ ایشان فرمودند همان‌گونه که مردم در روزهای ابری از آفتاب پشت ابر استفاده می‌کنند، در دوران غیبت نیز مردم از برکات ایشان بهره‌مند می‌شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما می‌توانیم از وجود امام غایب دو بهره بزرگ ببریم، ابراز داشت: نخستین برکت امام زمان(عج) جاذبه معنوی، نفوس روحانی و ولایت تکوینی امام زمان(عج) است، دل‌هایی که آماده باشند، از وجود امام زمان استفاده می‌کنند و امام زمان عنایت خاص خود را از پشت پرده غیبت به آن‌ها عنایت کرده و آن‌ها را هدایت داده و خط می‌دهد و علما و دانشمندان و بزرگان اسلام نیز بارها تصریح کرده‌اند که عنایات امام زمان(عج) را خصوصاً در مشکلات بارها حس کرده‌اند.

وی افزود: اگر آیت‌الله شیرازی با تحریم تنباکو استعمار انگلیس را در هم شکست، به واسطه ارتباط معنوی با امام زمان(عج) بود که آن غوغا را ایجاد کرد. هدایت‌های تکوینی آن حضرت سبب پیدا کردن مسیر در زندگی می‌شود. جوانان عزیز نیز می‌توانند این را تجربه کنند که اگر دلشان را به سوی امام زمان سوق دهند و قطب‌نمای وجودشان آماده باشد، احساس جاذبه‌های معنوی و روحانی را به ویژه در مشکلات حس خواهند کرد و این همان چیزی است که ما از آن به عنوان جاذبه تکوینی و معنوی اشاره می‌کنیم.

این مرجع تقلید ویژگی دوم امام غیاب را همواره منتظر بودن منتظرانش دانست و بیان داشت: منتظر بودن سبب می‌شود ما خودمان را آموزش داده و تذهیب نفس کنیم، این یک تشبیه است که در روایات اسلامی بیان شده که کسانی که منتظران حقیقی‌اند، مانند کسانی هستند که در خیمه حضرت مهدی (ع) ظهور دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه کسانی که علاقه به ولایت دارند و در انتظار ظهور هستند، باید خودشان را از نظر روحی و عملی و اخلاقی آماده کنند، تصریح کرد: یکی از زیارت‌های حضرت ولی عصر(عج) زیارت آل یاسین است که بسیار پر محتوا و زیبا است و روحانیت و معنویت خاصی دارد، بعد از آن دعایی دارد که اگر انسان به آن فکر کند، تربیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در این دعا ما از خداوند 10 نور تقاضا می‌کنیم که این نورها عبارتند از نور یقین، ایمان، نیت، علم، عمل، دق و راستی، روشنایی چشم است که ما باید این زیارات را بخوانیم و به آن‌ها عمل کنیم تا بتوانیم به وسیله آن مسیری به سمت حضرت باز کرده و با ایشان رابطه برقرار کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در سخنان خود خطاب به رئیس جمهور منتخب ملت ایران اظهار داشت: دشمنان امام زمان در این مملکت فعال شدند و از گوشه و کنار خبر کارهای آن‌ها می‌رسد و برای مقابله با دشمنان اسلام باید مراکز حوزوی تقویت شوند و آمادگی در همه جا ایجاد شود، ابزار و نفرات باید آماده شود تا در این مبارزه، تکفیری‌ها و وهابی‌ها ناکام شده و دل امام زمان(عج) خرسند شود.

انتهای پیام/78009/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول