اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان:

60 درصد خانواده‌های ماهنشانی مشترک صندوق صدقات هستند

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان گفت: 60 درصد خانواده‌های ماهنشانی مشترک صندوق صدقات هستند.

60 درصد خانواده‌های ماهنشانی مشترک صندوق صدقات هستند

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه مورد تاکید در دین اسلام کمک به نیازمندان از طریق صدقه دادن است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری صدقات از طریق توزیع آن در بین مشترکان منازل خانگی و همچنین نصب آن در ادارات و معابر شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار و 702 صندوق صدقه در شهرستان ماهنشان شامل 6 هزار و 424 صندوق کوچک، 200 عدد صندوق بزرگ و 78 صندوق متوسط وجود دارد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: با بررسی به عمل آمده در حال حاضر 60 درصد از شهروندان ماهنشانی مشترک صندوق صدقات هستند. در سه ماهه نخست سال‌جاری 350 میلیون ریال کمک در قالب صدقات، کمک به زلزله‌زدگان بوشهری و زکات محصول جمع‌آوری شده است.

غفاری به هزینه‌کرد کمک‌های جمع‌آوری شده توسط این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: اعطای کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان مددجو، پرداخت وام‌های کارگشایی و پرداخت کمک‌های موردی ویژه به مددجویان از جمله محل‌های هزینه‌کرد صدقات است.

وی در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی صورت گرفته سالانه بیش از 45 طرح مشارکتی توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر یک از طرح‌های مشارکتی با هدف بخصوصی اجرایی می‌شود، از همین رو مبالغی که در قالب طرح‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود، در همان محل نیز هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول