اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان زنجان خبر داد

اجرای 46 پروژه احداثی از محل زکات در زنجان

رئیس ستاد زکات استان زنجان از اجرای 46 پروژه احداثی از محل زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان خبر داد.

اجرای 46 پروژه احداثی از محل زکات در زنجان

حجت‌الاسلام احمد جباری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از سنت‌های حسنه است که در دین اسلام تاکید بسیاری به آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه معصومان (ع) همواره بر پرداخت زکات تاکید می‌کردند، افزود: زکات با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه جمع‌آوری می‌شود.

رئیس ستاد زکات استان زنجان با بیان اینکه پرداخت زکات علاوه بر محرومیت‌زدایی موجب آبادانی شهرها می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته از محل زکات جمع‌آوری شده 46 پروژه احداثی در استان اجرایی شد.

وی همچنین به مرمت و تکمیل 193 پروژه عام‌المنفعه از محل زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته با همکاری مردم خیّر استان در امر پرداخت زکات و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله استانداری زنجان در بحث پرداخت سیاست‌های تشویقی زکات عملی شد.

حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه سال گذشته 2 میلیارد ریال اعتبار از سیاست‌های تشویقی معوق استان مربوط به سال‌های 86 تا 88 وصول شد، تصریح کرد: همچنین سال گذشته 4 میلیارد ریال از سیاست‌های تشویقی سال 91 مطابق قانون از مرکز وصول شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 45 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 272 درصد افزایش داشت.

رئیس ستاد زکات استان زنجان در ادامه به سایر اقدامات انجام شده توسط ستاد زکات استان در سال گذشته اشاره داشت و یادآور شد: طی این مدت دو جلسه شورای استانی زکات با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همچنین استاندار زنجان برگزار شد.

وی همچنین به برگزاری 24 جلسه شورای زکات شهرستانی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین طی این مدت 154 جلسه در بخش‌ها، محله‌ها و دهستان‌های استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به تشکیل 2 هزار و 200 جلسه توجیهی شامل جلسات گروهی و چهره به چهره با عاملین زکات، افزود: این جلسه‌ها برای مودیان و مبلغان زکات نیز در سطح استان برگزار شد.

وی تهیه اقلام تبلیغاتی شامل نصب پوستر، بروشور و توزیع آن در شهرستان‌ها را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در بحث تبلیغ و ترویج زکات عنوان کرد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه برادران استان به منظور فرهنگ‌سازی فریضه زکات از سایر فعالیت‌هایی است که توسط ستاد زکات استان زنجان صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول