اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

رونمایی ایستگاه مطالعه در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: دهمین ایستگاه مطالعه استان زنجان ظهر امروز در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان رونمایی شد.

رونمایی ایستگاه مطالعه در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اجرای فاز دوم طرح ایستگاه‌های مطالعه در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: دهمین ایستگاه مطالعه استان ظهر امروز ششم تیر ماه سال‌جاری در محل بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این ایستگاه در بخش ترخیص بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه طرح ایستگاه مطالعه در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در زمینه دسترس‌پذیرسازی کتاب برای اقشار مختلف مردم است، تصریح کرد: طرح ایستگاه مطالعه در زمینه توسعه کتابخوانی و علم‌آموزی، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ایستگاه مطالعه با هدف افزایش سطح تماس کتاب با جامعه، هدایت افکار عمومی و ترویج مطالعه مفید و افزایش گرایش شهروندان به استفاده مفید از وقت تدوین شده است، گفت: مراکز پر رفت و آمد در سطح جامعه مانند پایانه‌های مسافربری، مراکز بهداشتی و درمانی، مساجد و اماکن متبرکه، مراکز تفریحی شناسایی شده و در این مکان‌ها قفسه کتاب ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده است.

احمدخانی با بیان اینکه در این طرح از قفسه‌های ویژه‌ای که قابلیت نگهداری حدود 50 نسخه از هر عنوان کتاب را دارد استفاده می‌شود، گفت: 15 عنوان کتاب در موضوعات فوق به طور همزمان قابل رویت است و کتاب‌های هر ایستگاه به صورت ماهیانه از نظر عناوین موجود تعویض می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب منابع این طرح برای تمامی مقاطع سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: تلاش شده تا در هر دوره از موضوعات متنوعی نظیر دین، ادبیات شامل شعر کلاسیک، رمان، داستان و فیلمنامه، تاریخ شامل جهان، ایران، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانواده و علوم و فنون و... استفاده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: طراحی و ساخت این قفسه به گونه‌ای است که ضمن جلب توجه مخاطبان امکان فعالیت‌های تبلیغاتی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی را فراهم کند.

وی اذعان داشت: طرح ایستگاه مطالعه در 10 نقطه از شهر زنجان از جمله ایستگاه راه‌آهن، بانک ملی شعبه سبزه‌میدان، بانک صادرات شعبه میدان آزادی، آستان مقدس امام‌زاده سید ابراهیم، استانداری، صدا وسیمای مرکز زنجان، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان راه‌اندازی شده است.

احمدخانی بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه‌ راه‌‌اندازی طرح‌های پیک مهر و ایستگاه‌های مطالعه تاکید کرد و افزود: مردم باید از خدمات این طرح‌ها مطلع و به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه‌ خدمات کتابخانه‌ای به اقشار مختلف مردم بتوانیم در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌ ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی قدم برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: همچنین تعداد 11 مورد قفسه پیک مهر نیز در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مجموعه مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی از جمله بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی، ولیعصر، درمانگاه‌های تخصصی شهید بهشتی و مجتمع دندانپزشکی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول