اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

همایش نکوداشت آیت‌الله‌العظمی زنجانی در مشهد آغاز به کار کرد

همایش نکوداشت آیت‌الله‌العظمی سید عزالدین حسینی زنجانی دقایقی پیش با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد آغاز به کار کرد.

همایش نکوداشت آیت‌الله‌العظمی زنجانی در مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش نکوداشت آیت‌الله‌العظمی سید عزالدین حسینی زنجانی دقایقی پیش با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، امام جمعه مشهد و جمع کثیری از علما، فرهیختگان، فضلا و طلاب در ساختمان صبای صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

این همایش به پاس تجلیل از خدمات علمی، فقهی عالم ربانی آیت‌الله زنجانی(ره) برگزار می‌شود.

آیت‌الله زنجانی(ره) مصداق بارز یک عالم عامل، مجاهد، حکیم و شخصیتی روشنفکر و مردم‌دار و الگوی تمام‌عیار ره‌پویان راه علوم و معارف اهل بیت(ع) بود.

 معظم‌له پس از سال‌ها تحصیل و تدریس در حوزه علمیه قم به نجف اشرف مهاجرت کرد و در حالی که خود از مجتهدان مطرح حوزه علمیه بود ماه‌ها در مجلس درس آیات عظام سید عبدالهادی شیرازی(ره)، سید ابوالقاسم خویی(ره) و سید محسن حکیم(ره) زانوی شاگردی زد و خوشه‌چین خرمن علمی ایشان شد.

آیت‌الله زنجانی(ره) به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاگردان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1342 به صف مخالفان حکومت پهلوی پیوست و بازداشت شد و پس از آزادی از زندان در سال 1350 در پی ایراد سخنرانی افشاگرانه علیه دستگاه طاغوت دستگیر و به شهر مقدس مشهد تبعید شد.

دوران تبعید ایشان در مشهد تا پیروزی انقلاب به درازا کشید و تا پایان عمر نیز در مشهد مقدس مشغول به تربیت دانش‌پژوهان حوزه شد.

جنبه ولایت در حضرت آیت‌الله العظمی زنجان(ره) بسیار قوی بود و انس ویژه‌ای با دعاهای ماثور از اهل بیت(ع) و به‌ویژه صحیفه سجادیه داشتند، به طوری که بیشتر دعاهای ماثور را از حفظ بودند و همیشه در سخنان خود به جنبه‌های معرفتی این دعاها اشاره می‌کردند و معتقد بودند که بسیاری از ادعیه ماثور از اهل بیت(ع) مهجور واقع شده و کمتر به دقایق، ظرایف و محتوای عمیق آنها توجه شده است.

مباحث درس خارج فقه و اصول از غنی‌ترین جلسات دروس عالی حوزه علمیه بوده است، همچنین دروس عرفانی ایشان و شرح خطبه حضرت زهرا(س)، راه رستگاری در اخلاق، تصوف و شرح نهج‌البلاغه از آثار ارزشمند به‌جا مانده از ایشان است.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول