اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در امور حج:

مدیریت امام خمینی (ره) موجب ماندگاری انقلاب شد/ آینده منافقان از گذشته آنها بدتر است

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: امام خمینی (ره) با مدیریت خود به گونه‌ای برنامه‌ها را رقم زدند که این انقلاب جاودانه ماند.

مدیریت امام خمینی (ره) موجب ماندگاری انقلاب شد/ آینده منافقان از گذشته آنها بدتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسگر شامگاه امروز در ویژه ‌برنامه یاد یاران در محل تکیه عباسعلی اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند با انجام ترورهای مختلف از جمله ترور مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و 72 تن از شخصیت‌های نظام و ترور رئیس جمهور و نخست وزیر وقت فاتحه نظام را بخوانند.

وی افزود: تصور دشمنان این بود که با انجام ترور، همه چیز خاتمه پیدا می‌کند، اما خدا نخواست این اتفاق روی دهد، زیرا خدا با این انقلاب بود و با وجود اینکه حادثه عظیم بود، اما امام خمینی (ره) با مدیریت خود به گونه‌ای برنامه‌ها را رقم زدند که این انقلاب جاودانه ماند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به واقعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یارانش بیان داشت: حدود ساعت 6 و 30 دقیقه صبح متوجه این حادثه شدم و به دفتر حضرت امام خمینی (ره) آمدم و دیدم که همه اشک می‌ریزند و گریان و متأثر هستند و کم‌کم شخصیت‌های باقی مانده از نظام آمدند و قرار بود، تدبیر کنند که این حادثه را چگونه به امام راحل اطلاع دهند.

قاضی‌عسگر عنوان کرد: ساعت هشت صبح که ملاقات‌های امام آغاز شد، چند نفر از مسئولان همراه با حاج احمد آقا خمینی به خدمت امام راحل رفتند و امام خمینی (ره) چون کوهی استوار فرموده بود که از حادثه خبر دارم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل از رادیو این خبر را دریافت کرده بودند، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند، بلافاصله بروید و ظرفیت مجلس را کامل کنید.

این مسئول تصریح کرد: بعضی از نمایندگان مجلس مجروح بودند و بر روی برانکارد به مجلس آمدند تا اکثریت مجلس حفظ شود و امام خمینی (ره) مطالب ارزشمند خود را درباره شهید بهشتی فرمودند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه قبل از ترور جسم شهید بهشتی، شخصیت وی را ترور کردند، اذعان داشت: اتهامات واهی مانند ارتباطات وی با مقامات آمریکایی و زندگی در یکی از کاخ‌های شاه از جمله این موارد بود و مردم بعدها متوجه شدند که چه شخصیتی را از دست دادند.

وی بیان داشت: آیت‌الله بهشتی بارزترین چهره ما برای اداره نظام در آن دوره بود، وی جهانی می‌اندیشید، سیستمی فکر می‌کرد، آینده‌نگر بود و از دانش روز بهره داشت.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ابراز کرد: شهید بهشتی مدت‌ها از طرف آیت‌الله بروجردی در هامبورگ مرکز اسلامی را اداره می‌کرد و به زبان‌های مختلفی مسلط بود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه شهید بهشتی فردی مؤدب و منظم بود، افزود: شهید بهشتی مؤدبانه با فرزندان خود و دیگران صحبت می‌کرد و هیچ‌گونه لغزشی در زندگی نداشت.

وی عنوان کرد: آیت‌الله بهشتی بخش عمده‌ای از مجلس خبرگان را اداره می‌کرد و در تدوین قانون اساسی و برنامه‌ریزی‌های نظام نقش مؤثری داشت و در ایجاد یک تشکل قوی به عنوان نظام اسلامی نقش کلیدی و اساسی ایفا کرد.

این مسئول تصریح کرد: دشمنان می‌دانستند، کدام یک از چهره‌ها را باید از مردم بگیرند تا در این نظام نفوذ کنند.

قاضی‌عسگر اظهار داشت: آیت‌الله بهشتی به ‌راحتی می‌توانست با شخصیت‌های سیاسی دنیا ارتباط برقرار کند و حرف نظام را بزند و شخصیت برجسته‌ای از دست ما گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در آن زمان تحت تاثیر شخصیت شهید بهشتی قرار داشت و از وی تعریف می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه شهید بهشتی اهل عبادات و مناجات نیمه‌شب بود از وی با عنوان فردی باتقوا نام برد و ابراز کرد: آیت‌الله بهشتی مراعات مسائل دینی را می‌کرد و ضربه مهمی با شهادت وی بر نظام اسلامی ما وارد شد.

قاضی‌عسگر افزود: مدیریت امام خمینی (ره) و شخصیت برجسته ایشان و همراهی و همکاری مردم موجب شد که این انقلاب زنده بماند و امروز جهان را تسخیر خود کند.

وی بیان داشت: همه مقاومت کردند و انقلاب پابرجا است و هدف دشمن ضربه زدن به انقلاب بود که نتوانستند این کار را انجام دهند.

قاضی‌عسگر با اشاره به اینکه امروز منافقان در‌به‌درِ کشورهای مختلف و ذلیل و خوار در برابر صهیونیست‌ها و بیگانگان هستند، ابراز داشت: آنها حاضر شدند، ذلت در برابر صدام خونخوار را بپذیرند، اما با امام خمینی (ره) همکاری نکنند و امروز هم حاضرند در شرایط سخت اردوگاهی و سرگردان به‌سر ببرند، اما قرار نباشد از مردم عذرخواهی و اعتراف به اشتباه خود کنند و عظمت و عزت انقلاب را بپذیرند و آینده منافقان از گذشته آنها بدتر است.

وی خاطر نشان کرد: خون شهدا انقلاب اسلامی را بیمه کرد و منافقان چند هزار نفر از مردم نجیب این کشور را در کوچه و خیابان به شهادت رساندند، فقط به علت اینکه متدین و مدافع نظام بودند، اما انقلاب مصون ماند، زیرا الهی بود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: اسلام و انقلاب اسلامی عظمت را به ایران داد در حالی که در دوران طاغوت استعمارگران به ‌دنبال چپاول اموال عمومی در ایران بودند.

وی اذعان داشت: مردم ایران توانستند، کاری کنند که مهم‌ترین قدرت‌های شیطانی به چالش کشانده شوند و هر توطئه‌ای کردند با درایت رهبری و شهامت مردم خنثی شد.

قاضی‌عسگر اظهار کرد: توطئه‌های دشمن در افغانستان و عراق و هجمه اروپا و آمریکا علیه ما زیاد بود تا امنیت صهیونیست‌ها را تامین کند، اما در حال حاضر طالبان سقوط کردند و کسانی روی کار آمدند که دنبال تعامل با ایران هستند.

وی گفت: امروز صدام دیگر در عراق نیست و حکومت شیعی روی کار آمد و هم‌پیمان ما شده و از نظر اقتصادی داد و ستد زیادی داریم.

این مسئول با اشاره به موفقیت‌های حزب‌الله در لبنان به عنوان کشوری که نزدیک منطقه جغرافیایی صهیونیست‌ها بود، اظهار داشت: حزب‌الله لبنان با دست خالی و سلاح‌های معمولی توانست عملکرد خوبی در برابر تهاجم صهیونیست‌ها داشته باشد و با چشم خودم دیدم که صهیونیست‌ها در حالی مجبور به عقب‌نشینی شدند که اجاق گاز آنها روشن بود و فرار کردند.

قاضی‌عسگر افزود: دشمنان فشار آوردند که ایران را محاصره کنند، اما این امر محقق نشد و تحولات بیداری اسلامی به وجود آمد و مردم در کشورهای مختلف قیام کردند و می‌گویند از ایران الگو گرفتیم.

وی گفت: مردم ایران در برابر تحریم‌ها مقاومت کردند و هر توطئه‌ای را شکست می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت یکی از نقشه‌های دشمنان را در رابطه با انتخابات اخیر دانست و عنوان کرد: روش و برنامه‌های رهبری همان برنامه‌های امام راحل است و ایشان به‌خوبی انتخابات را مدیریت کردند.

قاضی‌عسگر ابراز داشت: تحلیل خبرگزاری‌های خارجی این بود که مردم در روز انتخابات نمی‌آیند و تلاش کردند که حماسه سیاسی برقرار نشود، اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که هشت کاندیدا از تشکیلات سیاسی مختلف تایید شدند و تلویزیون با آزادی کامل اجازه داد این افراد حرف‌هایشان را بزنند.

قاضی‌عسگر بیان کرد: مردم‌سالاری دینی در این دوره انتخابات به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کرد، کاندیداها با اخلاق رفتار کردند و فضای کشور بدون هیچ درگیری آرام است.

وی شرایط امروز ایران را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: امیدواریم، رئیس جمهور منتخب با انتخاب افراد قوی در کابینه مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کند و همچنین مشکلات ما در بحث سیاست خارجی رفع شود.

به گزارش فارس، ویژه‌برنامه یاد یاران با حضور آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان، اسماعیل نجار استاندار کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، جمعی از قضات دادگستری و خانواده معزز شهدا و مردم کرمان همراه بود.

قرائت قرآن و دعای کمیل، پخش نماهنگ و سخنرانی از جمله برنامه‌های ویژه‌برنامه یاد یاران بود که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، اداره کل اوقاف و امور خیریه و تکیه عباسعلی برگزار شد.

انتهای پیام/80019/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول