اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور مهدی(عج) است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مراجع را چراغ هدایت جامعه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور مهدی(عج) است.

انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور مهدی(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه یکشنبه در دیدار آیت‌الله نوری همدانی با خانواده‌های شهدا و مردم اراک اظهار داشت: آیت‌الله نوری همدانی یکی از عارفان و شاگردان امام خمینی(ع) و از یاران و هم‌سنگران رهبر فرزانه انقلاب است که مانند شمعی روشنگر راه هدایت است.

وی تصریح کرد: آیت‌الله نوری همدانی در کارنامه درخشان خود بیش از 60 سال سابقه تحصیل، خدمت، تحقیق و تربیت شاگردانی بزرگ را دارد و تاکنون در حمایت از نظام، اسلام و انقلاب خدمات بسیار ارزنده‌ای داشته است.

امام جمعه اراک افزود: آیت‌الله نوری همدانی با قلبی سلیم و زبانی سرشار از محبت و معرفت در تمام نقاط دور داخل و خارج از کشور در خدمت مردم بوده و خدمات بسیار ارزنده ای در جهت رشد و توسعه حوزه‌های علمیه داشته است.

دری‌‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهدی موعود (عج)منجی عالم بشریت و برقرار کننده عدالت واقعی در جهان است که با ظهورش همه بشریت طعم واقعی عدالت را خواهند چشید، افزود: مسلمانان باید همواره برای ظهور امام زمان (عج) دعا کرده و به ویژه در ایام شعبان به گرفتن روزه، قرائت و خواندن زیارت عاشورا بپردازند.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت و امام زمان(عج) از ریشه‌دارترین باورهای دینی و مذهبی مسلمانان است تصریح کرد: ائمه اطهار و انبیای الهی به روشنی به وجود و ظهور امام زمان(عج) اشاره کرده و ظهور این امام عزیز را به جهانیان بشارت داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه شیعیان رسالت سخت و سنگینی در آماده‌ سازی ظهور منجی عالم بشریت دارند، ادامه داد: شیعیان باید با اجرای صحیح احکام اسلامی و نماز و دعا زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنند.

دری‌ نجف‌‌آبادی با اشاره به ارادت بالای شیعیان به ائمه اطهار(ع) خاطر نشان کرد: ارادت و محبت به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام زمان(عج) در وجود شیعیان نهادینه شده و هیچ چیز نخواهد توانست ذره‌ای از این عشق و ارادت بکاهد.

وی با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام عصر(ع)، فقه‌های عادل عهده‌دار مسئولیت حکومت و پاسخگویی به مسائل دینی هستند، بیان کرد: شیعیان در زمان غیبت باید به فقه‌های عادل زمان شناس، آگاه، حاضر در صحنه، اهل تقوا و زهد و بدون وابستگی به دنیا مراجعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند؛ مردمی از مشرق خروج می‌کنند و زمینه حکومت مهدی(عج) را فراهم می‌آورند، گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور مهدی(عج) است و بزرگترین وظیفه شیعیان در زمان غیبت انتظار فرج و فراهم کردن زمینه‌های ظهور حضرت مهدی(عج) می‌باشد.

انتهای پیام/87002/ج30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول