اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز در گفتگو با فارس:

معلمی آلبومی از تعهد و ادبیات مکتبی و انقلابی بود

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس حبیب‌الله معلمی را آلبومی از تعهد و ادبیات مکتبی و انقلابی دانست.

معلمی آلبومی از تعهد و ادبیات مکتبی و انقلابی بود

ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: معلمی عبد صالح خدا، هنرمند مکتبی، شاعری انقلابی و دلسوز  و پیر غلام آقا امام حسین (ع) بود.

وی این شاعر رامهرمزی را زبان گویا و دردمند تشیع دانست و گفت: زبان آقای معلمی بیانگر سلحشوری و دلیرمردی رزمندگان اسلام بود.

این نماینده مجلس معلمی را تهیه کننده اشعار حماسی و انقلابی در دوران دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: مجموعه خصوصیات آقای معلمی آلبومی از تعهد و ادبیات مکتبی و انقلابی را به منصه ظهور رساندند و مجموعا شخصیتی مخلص به معنای واقعی کلمه بود.

سودانی تصریح کرد: با وجود اینکه آقای معلمی کار کشاورزی را داشتند اما علاوه بر دروس طلبگی و آموزش‌های لازم در عروض و قافیه، همه این هنر، توانمندی و استعدادهای ذاتی و خدادادی اش را در خدمت دفاع قدس قرار داد.

به گفته نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، چون حبیب‌الله معلمی متصل به حضرت امام حسین (ع) بود ماندگار شد.

وی تاکید کرد: معتقد هستم یکی از دلایل اینکه اشعار ایشان ماندگار شده حماسه بخشیدن به جبهه‌ها و جاری شدن بر زبان بلبل دفاع مقدس حاج صادق آهنگران بود که رزمندگان هم آنها را زمزمه و مرور می‌کردند.

سودانی گفت: این اشعار ماندگار حماسی، انقلابی و نیروبخش به جبهه‌ها سبب شد که اینها در قالب ترانه‌های انقلاب و سروده‌های دفاع مقدس ماندگار شوند و هم چنان بر سر زبان پایدار باقی بمانند.

انتهای پیام/72010/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول