اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع امور صنفی بیرجند:

35 هزار نفر در حوزه اصناف در بیرجند اشتغال پایدار دارند

دبیر مجمع امور صنفی بیرجند گفت: حدود 35 هزار نفر در حوزه اصناف در بیرجند اشتغال پایدار دارند که 44 ساعت در هفته کار می‌کنند که اگر ساعت کاری کمتر را نیز در نظر بگیر‌یم این آمار بیشتر می‌شود.

35 هزار نفر در حوزه اصناف در بیرجند اشتغال پایدار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی یزدان‌شناس ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه تولید ملی اظهار کرد: اصناف خراسان جنوبی در 11 هزار واحد صنفی، تولیدی و خدماتی مشغول فعالیت هستند که در قالب 48 اتحادیه ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: حدود 35 هزار نفر در حوزه اصناف در بیرجند اشتغال پایدار دارند که 44 ساعت در هفته کار می‌کنند که اگر ساعت کاری کمتر را نیز در نظر بگیر‌یم این آمار بیشتر می‌شود.

دبیر مجمع امور صنفی بیرجند با بیان اینکه طی سال گذشته برای یک‌هزار و 100 واحد صنفی پروانه صادر شده است، گفت: از این تعداد 90 پروانه تمدیدی بوده است.

یزدان‌شناس با اشاره به اینکه در راستای تقویت پایه‌های نظام اسلامی در همه دوران‌ها اصناف یکرنگی و حمایت خود را ثابت کرده‌اند، عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه نیاز به حمایت ویژه دستگاه‌های نظارتی و حمایتی دارد.

وی مالیات را مهم‌ترین مشکل واحدهای صنفی برشمرد و افزود: این امر نیاز به حمایت دارد تا واحدهای تولیدی در شرایط فعلی حفظ شوند و از تعطیلی آنها جلوگیری به عمل آید.

دبیر مجمع امور صنفی بیرجند یادآور شد: تعداد 3 هزار واحد صنفی در شهرستان بیرجند وجود دارد که باید برای این واحدها مکانی در نظر گرفته شود.

یزدان‌شناس با بیان اینکه 50 هکتار زمین برای استقرار واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در صورت حمایت استانداری تا پایان سال جاری یک‌هزار و 200 واحد صنفی در این مکان مستقر می‌شوند.

وی همچنین بر استقرار واحدهای صنفی در خارج از شهر اشاره کرد و یادآور شد: این امر سبب می‌شود شهروندان از مزاحمت‌های واحدهای صنفی در امان و یک شهر آرام و بی‌دغدغه فراهم شود.

انتهای پیام/22481/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول