اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد

انجام 14 هزار بازرسی از واحدهای صنفی زنجان

رئیس مجمع امور صنفی زنجان گفت: 14 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان برای کنترل امور انجام شده است.

انجام 14 هزار بازرسی از واحدهای صنفی زنجان

محمد کاوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان پرونده‌های متشکله ناشی از بازرسی واحدهای صنفی استان زنجان را هزار 510 مورد اعلام کرد و افزود: مبلغ ریالی پرونده‌های تشکیل شده یک میلیارد و 372 میلیون و 479 هزار ریال بوده است.

وی به افزایش بازرسی‌ها از واحدهای صنفی اشاره کرد و ادامه داد: طی چند وقت اخیر بیش از 14 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان انجام شده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان اضافه کرد: بیشترین تخلف‌های ثبت شده از واحدهای بازرسی شده گرانفروشی، تقلب، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن فاکتور، تداخل صنفی و نداشتن پروانه کسب بوده است.

*بازرسی از واحدهای ارائه کننده شکر

وی از بازرسی 352 واحد صنفی در مورد توزیع شکر در سطح استان خبر داد و گفت: در بین این بازرسی‌ها 11 مورد صنف متخلف مشاهده شد.

کاوندی آمار شکایت‌های واصله در گزارش‌های مردمی از عملکرد اصناف را 282 مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، تخلف 82 واحد صنفی ثابت شده است.

وی با بیان اینکه 69 گزارش رسیده از مجموع 282 واحد صنفی تخلفی به اثبات نرسیده است، تصریح کرد: 60 مورد از این شکایت‌ها مختومه و 72 پرونده هم در دست بررسی است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان از ارائه 28 پرونده برای انجام کار کارشناسی به مجمع امور صنفی خبر داد و افزود: این پرونده‌ها از طرف تعزیرات حکومتی به مجمع ارسال شده است.

وی پوشاک، آهن، کیف و کفش، داروهای گیاهی، لوازم خانگی، مصالح فروشان و باطری سازان را صنف‌هایی اعلام کرد که بیشترین شکایت‌های مردمی را داشته‌اند.

کاوندی اضافه کرد: در بین واحدهای خدماتی هم از مشاوران املاک، نمایشگاه‌های اتومبیل و صافکاران بیشترین شکایت‌های مردمی به مجمع امور صنفی رسیده است.

وی از بازرسی 156 واحد صنفی خرده‌فروشی توسط واحد بازرسی مجمع امور صنفی خبر داد و گفت: ارزش ریالی 16 پرونده متشکله ناشی از این بازرسی‌ها 35 میلیون و 997 هزار ریال بوده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان با اشاره به بازرسی‌های انجام شده واحدهای صنفی مشمول طرح شبنم اضافه کرد: در این بازرسی‌ها که شامل واحدهای صنفی لوازم برقی و خانگی هم می‌شد تخلفاتی از جمله بارکدهای تقلبی به تعداد 18 مورد کشف و تشکیل پرونده شده است.

وی از تشکیل چهار اکیپ برای جمع‌آوری اطلاعات واحدهای نانوایی استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی موجود بین مجمع امور صنفی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت غله همه اطلاعات از جمله نوع ملک، شماره پرونده، میزان آرد مورد استفاده و نان عرضه شده، ساعت کاری، نشانی دقیق و حمل کننده آرد جمع‌آوری و به سامانه راه‌اندازی شده وارد می‌شود.

*بازرسی از 380 واحد نانوایی

کاوندی تعداد واحدهای بازرسی شده طی این مدت را 380 واحد اعلام کرد و گفت: 43 مورد از این واحدها اقدام به تغییر شغل خود کرده بودند که آرد آنها از این به بعد قطع می‌شود.

وی از وجود مشکل در مجتمع تجاری نور زنجان خبر داد و افزود: این مجتمع 400 واحد صنفی دارد که به دلیل مشکلاتی که با شهرداری دارند تاکنون پرونده کسب و کار برای آنها صادر نشده است.

رئیس مجمع امور صنفی استان زنجان تصریح کرد: کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی موجود در مجتمع نور زنجان به دلیل فاقد پروانه بودن برای مجمع امور صنفی مشکل شده است.

وی با اشاره به مصوبات موجود برای تعیین تکلیف واحدهای صنفی مجتمع تجاری نور تاکید کرد: این موضع باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/73004/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول